قاری برتر جایزه کربلا: سطح مسابقات بالا و رقابت‌ها فشرده بود
کد خبر: 4154842
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵

قاری برتر جایزه کربلا: سطح مسابقات بالا و رقابت‌ها فشرده بود

عبدالله زهیر الحسینی، قاری عراقی نماینده آستان مقدس حسینی در مسابقات بین‌المللی کربلا که رتبه نخست بخش قرائت را کسب کرد، سطح این رقابت‌ها را بالا و رقابت بین شرکت‌کنندگان را نزدیک و فشرده دانست.

مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کربلا که از روز 18 تیر آغاز شده بود امروز پنجشنبه 22 تیر با معرفی نفرات برتر در دو بخش قرائت و حفظ قرآن کریم به کار خود پایان داد. 

 عبدالله زهیر الحسینی، قاری عراقی که نماینده  آستان مقدس حسینی در این مسابقات بود رتبه نخست بخش قرائت را کسب کرد. وی در گفت‌وگویی با ایکنا درباره سطح این مسابقات گفت: سطح مسابقات بالا بود و بین قاریانی که به مرحله آخر راه یافتند، رقابت فشرده بود و فینالیست‌ها ابتدا 5 نفر و سپس 8 نفر شدند. از خداوند برای همه موفقیت و کسب رتبه عالی در مسابقات آینده را خواستاریم.

وی درباره اینکه چرا سوره ابراهیم(ع) را برای تلاوت انتخاب کرد گفت: چون این سوره به اجرای صدایم نزدیک بود و در خواندن مهارت دارم این سوره را برای مسابقه انتخاب کردم.

الحسینی درباره قاریان معروفی که الگوی وی در تلاوت هستند گفت: شیخ مصطفی اسماعیل صاحب مکتب مشهور در قرائت است، من تحت تأثیر ایشان قرار گرفتم و از ایشان بسیار تقلید کردم. 

وی در مورد برگزاری مسابقات در صحن حرم مطهر حسینی گفت: ما از برگزاری چنین مسابقات بین‌المللی در عراق و در حرم مطهر حسینی(ع) احساس غرور می‌کنیم و  از خدا می‌‌خواهیم که سال آینده سطح مسابقات، بهتر و قوی‌تر باشد.

این قاری عراقی درباره ابتکار برگزاری مسابقه بین قاریان و حافظان وابسته به عتبات عالیات، بقاع متبرکه و مساجد شناخته شده در سراسر جهان اسلام گفت: این نوع مسابقات برای اولین بار است که برگزار می‌شود. این یک رویداد استثنایی است و سطح بالای نمایندگان شرکت‌کننده از سوی آستان‌ها و بقاع متبرکه نشان دهنده سطح بالای توجه این مراکز به فعالیت‌های قرآنی و تربیت حافظان و قاریان باکیفیت است. 

گفتنی است بر اساس رأی هیئت داوران این مسابقات، در بخش قرائت قرآن کریم، سید عبدالله زهیر الحسینی از آستان مقدس حسینی رتبه نخست، مهدی تقی‌پور از آستان حضرت معصومه(س) رتبه دوم، سید مصطفی حسینی از مقام سید حسین بن علی بن موسی الرضا(ع) در قزوین، رتبه سوم، شیخ میثم حمیدی، قاری مسجد جمکران رتبه چهارم، اویس احمدیان از مزارشریف افغانستان، رتبه پنجم را کسب کردند.

همچنین در بخش حفظ قرآن کریم، محمد خاکپور از آستان قدس رضوی رتبه اول، احمد معتمدی از مسجد جمکران رتبه دوم، محمد رضا احمدی از آستان مقدس حضرت معصومه(س) رتبه سوم، مهدی مظفری از مزار شریف افغانستان رتبه چهارم و علی اصغر شهید المنصوری از آستان مقدس علوی رتبه پنجم را کسب کردند. 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha