عراق: ملزومات امنیتی و بهداشتی عزاداران حسینی تأمین است
کد خبر: 4155839
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴

عراق: ملزومات امنیتی و بهداشتی عزاداران حسینی تأمین است

مسئولان عراقی از آمادگی سطح بالا برای اجرای طرح امنیتی و بهداشتی خدمات‌رسانی به زائران در دهه اول محرم در کربلا و سایر استان‌های این کشور خبر دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از موازین نیوز، سازمان الحشد الشعبی عراق شامگاه دوشنبه از آمادگی طرح ویژه امنیتی و خدمات‌رسانی این سازمان به زائران برای ایام عاشوراء و اربعین حسینی خبر داد.

مهند حسین، مسئول اطلاع‌رسانی الحشد الشعبی تأکید کرد که فرماندهی این سازمان یک نشست مقدماتی را به منظور ارائه  طرح خدماتی و امنیتی لازم برای ایام زیارتی امام حسین(ع) در دهه اول محرم و اربعین برگزار کرد.

حسین افزود: این طرح متکی بر تأمین تمام الزامات خدماتی برای میلیون‌ها زائر از داخل و خارج در ماه محرم الحرام بوده و شامل زیارت اربعین نیز می‌شود.

در کربلای معلی نیز نشست ویژه‌ای در خصوص طرح امنیتی دهه اول محرم برگزار و در آن مسئولیت‌های امنیتی نیروها در محورهای مختلف تشریح شد.

در بیانیه این نشست که با حضور علی الهاشمی، فرمانده عملیات کربلا و احمد علی زوینی، رئیس پلیس استان کربلا و نماینده وزیر کشور عراق برگزار شد، آمده است: امسال آمادگی‌ها برای ارائه بهترین خدمات امنیتی در سطح بالا به زائران داخل و خارج عراق و حفظ نظم و امنیت خیلی زود آغاز شد تا از بروز هر اتفاق ناخوشایندی جلوگیری شود و با نقش فعال نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ان‌شاءالله تردد زائران در کربلای معلی به شکلی بسیار روان و منظم انجام خواهد شد.

این مقام الحشد الشعبی گفت که سایر نیروهای امنیتی نیز از طریق فرماندهی امنیتی عملیات مشترک به ریاست عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق در این طرح تأمین امنیت زائران کربلای معلی مشارکت دارند.

طرح بهداشتی عراق

وزارت بهداشت عراق نیز روز دوشنبه اعلام کرد که طرح پشتیبانی فوق‌العاده ویژه ایام محرم الحرام و عاشورای حسینی را آماده کرده است.

سیف البدر، سخنگوی رسمی وزارت بهداشت عراق گفت: این طرح با هدف هماهنگی و ساماندهی تلاش‌ها و منابع پزشکی با هدف ارائه بهترین خدمات برای پیشگیری و درمان زائران شریف و با هماهنگی اتاق‌های عملیات در وزارتخانه‌های دفاع و کشور است تا عبور و مرور خودروهای اورژانس در استان‌ها و بیرون آن تسهیل شود. این طرح شامل چند محور و با مشارکت نهادهای وابسته به وزارتخانه بهداشت در استان‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود: وزارت بهداشت عراق خودروهای آمبولانس را در مسیر رسیدن زائران تا کربلای معلی مستقر می‌کند و مرکز ملی انتقال خون عراق نیز در ده روز اول ماه محرم کمپین‌های اهدایی خون را به صورت روزانه برگزار می‌کند.

البدر تأکید کرد: بخش‌های اورژانس در تمامی بیمارستان‌ها و  بخش‌های اضافی عراق برای دریافت موارد فوریت‌های پزشکی آماده شده است و همچنین شرکت دولتی بازاریابی دارو و ملزومات پزشکی، نیازهای اداره بهداشت کربلا و ادارات بهداشت مربوطه را از نظر دارو، لوازم پزشکی و داروهای نجات تأمین خواهد کرد.

وی افزود: اکیپ‌های پزشکی و جراحی به صورت آماده و برحسب تقاضا در کربلای معلی و سایر استان‌ها آماده شدند و تیم‌های بهداشتی ثابت و سیار در مسیر زائرین مستقر شدند و یک تیم پزشکی ویژه نیز به کربلای معلی اعزام شده تا در صورت بروز مسمومیت در بین زائران از سه روز مانده به عاشورای حسینی وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: اکیپ‌های کنترل سلامت نیز پیگیر آب و غذای ارائه شده به زائرین و کنترل و کاهش مرخصی کادر درمان در بیمارستان‌ها خواهند بود  و بخش‌های بهداشت در کربلای مقدس، نجف شریف، بابل و شهر مقدس کاظمین در روز دهم محرم با 100 درصد نیروها و توانمندی خود به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

انتهای پیام
captcha