ثبت نام زیارت نیابتی امشب در مراسم نصب پرچم عزای حسین(ع)
کد خبر: 4155960
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳

ثبت نام زیارت نیابتی امشب در مراسم نصب پرچم عزای حسین(ع)

آستان مقدس حسینی از ثبت نام «زیارت به نیابت» برای مشتاقان زیارت حضرت امام حسین(ع) همزمان با مراسم نصب پرچم عزا بر گنبد سید و سالار شهیدان در شب اول محرم خبر داد.

مراسم نصب پرچم عزای حسین(ع)

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حسینی، آستان مقدس حسینی از تکمیل تمامی مقدمات مراسم تعویض پرچم گنبد امام حسین(ع) از قرمز به مشکی همزمان با آغاز ماه محرم الحرام خبر داد.

پرچم عزای امام حسین(ع) برای ماه محرم به تازگی در کارگاه دوخت حرم حسینی آماده شده و  شب نخست محرم جایگزین پرچم سرخ رنگ گنبد می‌شود.

این پرچم مشکی رنگ که به مناسبت محرم دوخته شده است، امشب که شب نخست ماه محرم است، هم‌زمان با آغاز موسم عزاداری سیدالشهدا(ع) بر فراز گنبد حرم ارباب نصب می‌شود. به نحوی که پرچم سرخ رنگ انتقام از گنبد حرم امام حسین(ع) کشیده می‌شود و پرچم عزا جایگزین آن خواهد شد.

عباس الخفاجی، رئیس بخش اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی اعلام کرد: صحن حرم امام حسین(ع) بعد از نماز مغرب و عشاء امروز سه‌شنبه شاهد مراسم تعویض پرچم‌های گنبد امام حسین(ع) و سپس گنبد حضرت ابوالفضل العباس(ع) همزمان با آغاز ماه محرم است.

وی تأکید کرد که در این رویداد در حضور شمار زیادی از زائران از استان‌های مختلف و خارج از عراق انجام خواهد شد و دبیرخانه آستان مقدس حسینی از کسانی که علاقه‌مندند که متولیان این مراسم نائب الزیاره آنها باشند می‌توانند با ارسال تنها اسم خود به آیدی imamhussainorg@(باسرشماره 009647801950850) در تلگرام اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha