آمادگی شیعیان کشمیر برای عزاداری محرم
کد خبر: 4156174
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷

آمادگی شیعیان کشمیر برای عزاداری محرم

شیعیان کشمیر هند خود را برای برگزاری مراسم ویژه ماه محرم در این منطقه آماده می‌کنند. پلیس هند اعلام کرده تدابیر لازم برای تأمین امنیت عزاداران اتخاذ شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از گریتر کشمیر، با فرارسیدن ماه محرم، مردم کشمیر، تنها منطقه هند با اکثریت مسلمان، مقدمات برگزاری مراسم محرم را فراهم می‌کنند.


در سرینگر و دیگر مناطق کشمیر تحت کنترل هند، پرچم‌ها و بنرهای سیاه به احترام ماه سوگواری امام حسین(ع) و یارانش برافراشته شده است.


شجاعت علی، خوشنویس کشمیری که در حال طراحی بنرهایی برای بزرگداشت امام حسین(ع) است می‌گوید بنرها به دلیل اینکه جزء ضروری محرم در مناطق مختلف کشمیر هستند، تقاضای زیادی دارند. 

وی ادامه داد: مردم از مناطق مختلف کشمیر، حتی از کارگیل، به سراغ من می‌آیند تا برایشان بنر طراحی کنم. وی افزود: ما باید پیام نهضت کربلا را با استفاده از روش‌های مختلف مانند چاپ پارچه، عزاداری و رسانه به مردم منتقل کنیم.

روز گذشته ویجی کومار، مدیر کل پلیس کشمیر، به منظور ارزیابی آمادگی برای برگزاری مراسم محرم جلسه‌ای را با حضور نمایندگان جامعه شیعه برگزار کرد. این نشست با هدف اطمینان از اجرای آرام و مسالمت آمیز مراسم محرم برگزار شد.  طیف گسترده‌ای از موضوعات مرتبط با امنیت، تدارکات، مدیریت ترافیک و سایر جنبه‌های مربوط به مراسم محرم در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.

 نمایندگان حاضر در مورد تجربیات سال‌های گذشته برای شناسایی راه‌های بهبود مراسم بحث کردند. همچنین مدیریت جمعیت، اطمینان از جریان روان موکب‌ها و حفظ نظم عمومی در طول مراسم مورد بحث قرار گرفت.

مسئولان همچنین به نمایندگان جامعه شیعه اطمینان دادند که تمامی امکانات از جمله برق، آب، امکانات پزشکی در ایام محرم فراهم خواهد شد.

ویجی کومار از نمایندگان جامعه شیعه به دلیل مشارکت فعال در جلسه بررسی قدردانی و تاکید کرد که همکاری آنها در سراسر مراسم محرم ادامه خواهد یافت و حس وحدت و همزیستی را تقویت می‌کند.

مراسم محرم هر ساله در نقاط مختلف کشمیر برگزار می‌شود. با این حال، مقامات هندی از سال 1990 دو تجمع بزرگ را در سرینگر، پایتخت جامو و کشمیر، در 8 و 10 محرم را ممنوع کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha