تأکید نصرالله بر لزوم عبرت از تاریخ لبنان و نیفتادن به ورطه جنگ داخلی
کد خبر: 4156326
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

تأکید نصرالله بر لزوم عبرت از تاریخ لبنان و نیفتادن به ورطه جنگ داخلی

دبیر کل حزب‌الله لبنان در مراسم نخستین شب از محرم، در ضاحیه جنوبی بیروت ضمن لزوم عبرت گرفتن از تاریخ لبنان و نیفتادن به ورطه جنگ داخلی تأکید کرد.

تأکید نصرالله بر لزوم عبرت از تاریخ لبنان و نیفتادن به ورطه جنگ داخلی

به گزارش ایکنا به نقل از باب نت، سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنانی تأکید کرد: ما باید تاریخ لبنان را بخوانیم تا از درس‌های آن بهره ببریم تا آن تجربه را تکرار نکنیم و بار دیگر به ورطه جنگ داخلی نیفتیم.

وی این اظهارات را در مراسم بزرگداشت نخستین شب محرم در ضاحیه جنوبی بیروت بیان کرد و نسبت به عدم درس گرفتن از تاریخ هشدار داد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنان خود تصریح کرد که داستان‌های قرآن عبرتی برای همه مردم است. بیشترین پیامبری که قرآن از آن سخن گفته موسی(ع) و بیشترین قومی که در قرآن از آن یاد شده بنی‌اسرائیل است.

وی افزود: خداوند بنی‌اسرائیل را در قرآن این‌گونه معرفی می‌کند که آنها مردمی هستند که بیشترین علاقه را به زندگی دنیا داشته و کلمات الهی را تحریف کرده‌اند و همچنین داستان‌های دیگری را نیز از آنها برای ما بیان کرده است.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: ذکر مکرر بنی‌اسرائیل در قرآن کریم هشداری به مسلمانان در مورد آنها و خطر آنها است.

نصرالله در ادامه درباره عاشورا گفت: کربلا به ما صبر و استقامت، مقابله با محاصره و مقابله با ظلم و فرو نریختن در برابر خیل عظیم دشمن و قدرت سلاح‌هایش را آموخت.

وی افزود: ما امسال در واقع شعار «کربلا راه ما به سمت مهدی(عج)» را انتخاب می‌کنیم زیرا کربلا به ما انجام تکلیف، اطاعت از ولی و حمایت از حق و ایثار را آموخت.

دبیرکل حزب الله اضافه کرد، کربلا نسل‌هایی را تربیت می‌کند که راه را برای صاحب عصر و زمان هموار می‌کنند و او را به حق یاری می‌دهند. او را در برقراری عدل و مبارزه با ظلم و طغیان در این جهان حمایت می‌کنند.

وی در پایان به ضایعه درگذشت علامه شیخ عفیف نابلسی پرداخت و گفت: ما یک دانشمند، یک مبارز و یک پدر و یک شخصیت بزرگ از نسل بنیانگذاران را از دست دادیم و به خانواده او و مراجع عظام و علمای حوزه‌های علمیه این ضایعه را تسلیت می‌گوییم.

انتهای پیام
captcha