جهاددانشگاهی در مسیر نوآوری و جوان‌گرایی + فیلم
کد خبر: 4157264
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸
الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/2

جهاددانشگاهی در مسیر نوآوری و جوان‌گرایی + فیلم

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی مهمترین شاخصه‌ای که جهاددانشگاهی دارد را یکی نوآوری در همه سطوح چه در بحث علمی و چه در بحث فناوری و دیگری ارتباط با جوانان دانست که از دغدغه‌های مقام معظم رهبری نیز است.

نوآوری و جوان‌گرایی؛ مهمترین شاخصه جهاددانشگاهیمحمدجواد آل‌احمد، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا در آستانه چهل و سومین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی درباره شاخصه‌های این نهاد انقلابی گفت: مهمترین مزیت جهاددانشگاهی، یکی نوآوری در همه سطوح چه در بحث علمی و چه در بحث فناوری و دیگری ارتباط با جوانان است؛ همان دغدغه مقام معظم رهبری به طور مستمر بر ارتباط با جوانان، استفاده از ظرفیت آنها و شناخت جوانان تأکید دارند.

وی با بیان اینکه عمیق‌ترین کاری که در سطح علمی انجام می‌شود، از سوی جهاددانشگاهی است، افزود: حرکت در این مسیر به تحقق خواسته رهبر معظم انقلاب منجر می‌شود. گرچه توقع و بنیه علمی جوانانمان فراتر از این است و آنچه وجود دارد، حداقل‌هایی است که به دست آورده‌ایم. جهاددانشگاهی در مسیر توجه به جوانان و خواسته‌های معظم‌له قرار گرفته است.

آل‌احمد در پاسخ به اینکه جهاددانشگاهی تا چه حد می‌تواند در زیست‌بوم علم و فناوری و فرهنگ در آینده نقش داشته باشد، بیان کرد: از یک سو بحث انرژی و پتانسیل بالقوه و بالفعلی که در جوانان وجود دارد، بی‌نهایت است و از سوی دیگر بحث جوانی و جوان‌گرایی بسیار مهم است و جوانان ما متدین هستند و کشورشان را دوست دارند. اگر بتوانیم این ظرفیت بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم برای گسترش سطح علمی بسیار مؤثر خواهد بود و با استفاده از این ظرفیت می‌توانیم به افق‌هایی که رهبر انقلاب مدنظرشان است و ترسیم کرده‌اند برسیم.

انتهای پیام
captcha