جهاددانشگاهی از ظرفیت‌‌های مهم نظام جمهوری اسلامی ایران است
کد خبر: 4158141
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

جهاددانشگاهی از ظرفیت‌‌های مهم نظام جمهوری اسلامی ایران است

محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه جهاددانشگاهی یکی از ظرفیت‌‌های مهم نظام جمهوری اسلامی ایران است و اتفاقات خوبی را در سال‌های اخیر رقم زده، گفت: توان علمی و تخصصی که در کنار تقوا به کار گرفته شده، به‌عنوان جهاد علمی و معنوی، دو بال حرکت جهاددانشگاهی است.

محمدرضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلسبه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تبریک سالروز تشکیل جهاددانشگاهی گفت: امیدواریم جهاددانشگاهی بتواند در اقتصاد دانش‌بنیان که یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های نظام اقتصادی محسوب می‌شود، یکی از برجسته‌ترین عناصر ایفای نقش را داشته باشد با توجه به چالش‌های اقتصادی موجود این مجموعه توانسته در فناوری و مسائل مرتبط با توان علمی، ایفای نقش کند.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی برگرفته از ظرفیت جوانان کشور و با اتکا به توانمندی‌های تخصصی درون کشور طی سالها شکل گرفته است، افزود: هم روحیه جهادی، انقلابی و تدین در این مجموعه وجود دارد و هم پشتکار و مجاهدت علمی؛ این دو مقوله جهاددانشگاهی را به عنوان یکی از ظرفیت‌‌های مهم نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل کرده و اتفاقات خوبی را در سال‌های اخیر رقم زده است.

پورابراهیمی اظهار کرد: امروز جنگ ما با دشمن در مسائل مختلف، تبدیل به جنگ حوزه توانمندی‌های علمی و تخصصی شده و دانش و تخصص در دنیا حرف اول را می‌زند. موضوعات فناوری اصلی‌ترین حوزه هجمه دشمن است و برای اینکه ما را از توانمندی باز دارد تمام تلاش خود را می‌کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به نیروهای انقلابی، مؤمن و متدین که در تشکیل و استمرار جهاددانشگاهی فعالیت داشته‌اند، تصریح کرد: توان علمی و تخصصی که در کنار تقوا به کار گرفته شده، به عنوان جهاد علمی و معنوی، دو بال حرکت جهاددانشگاهی است.

وی افزود: نتیجه این مجاهدت‌ها در عرصه علمی و معنوی موجب شده جمهوری اسلامی بتواند از ظرفیت‌های تخصصی مرتبط با دستاوردهای علمی استفاده کند که در برخی حوزه‌ها در عرصه ملی، منطقه‌ای و جهانی زبان زد است. مانند سلول‌های بنیادین که کار ویژه‌ای در ایران انجام شد و تا مرز دانش توسعه یافت و جمهوری اسلامی توانست در این عرصه به توانمندی دست یافته و جزو رتبه‌های تک رقمی دنیا قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: در بسیاری از حوزه‌های دیگر نیز شاهد اقدامات بسیار مؤثر و توانمندی‌های بسیار خوب جهاددانشگاهی هستیم که نشان از تلاش و انگیزه بالای نیروهای متدین و انقلابی این مجموعه دارد. ما نیز به این نهاد انقلابی افتخار می‌کنیم و امیدواریم همچون گذشته شاهد پیمودن پله‌های ترقی و بالندگی آن باشیم.


انتهای پیام
captcha