جهاددانشگاهی به آرمان خدمت به محرومان پایبند است
کد خبر: 4159009
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ باایمان، امید و اعتماد به جوانان

جهاددانشگاهی به آرمان خدمت به محرومان پایبند است

مدیر آزمایشگاه تشخیص طبی و آسیب‌شناسی رازی جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: جهاددانشگاهی همچنان به آرمان خدمت به محرومان پایبند است و علی‌رغم ورود مشکلات فراوان در تأمین تجهیزات، کیت‌ها و هزینه‌های نیروی انسانی متخصص، این نهاد خود را در برابر رنج‌های افراد کم‌درآمد و مشکلاتشان مسئول می‌داند و تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات به این اقشار انجام می‌دهد.

محمد قدسی مدیر آزمایشگاه تشخیص طبی و آسیب‌شناسی رازی جهاددانشگاهی خراسان رضویمحمد قدسی، مدیر آزمایشگاه تشخیص طبی و آسیب‌شناسی رازی جهاددانشگاهی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، درباره خدماتی که برای بیماران کووید در دوران کرونا انجام شده است، اظهار کرد: به‌منظور کمک به نظام سلامت استان، در مبارزه با بیماری همه‌گیری کرونا، بیش از 200هزار تست کووید در مراکز پزشکی جهاددانشگاهی انجام شد که حدود 10درصد خدمات به‌صورت رایگان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در این شرایط دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تنهایی بیماران بستری کرونایی را پوشش داد، افزود: جهاددانشگاهی نخستین مرکز درمان سرپایی کرونا در شمال شرق کشور بود.  

مدیر آزمایشگاه تشخیص طبی و آسیب‌شناسی رازی جهاددانشگاهی خراسان رضوی درباره تجهیزات و اقدامات صورت گرفته شده در این حوزه، افزود: دستگاه‌ها سرعت و کیفیتی بالایی داشته و به روز هستند. با توجه به آمار مراجعان بالا و همچنین به‌روز بودن دستگاه‌ها، توانسته‌ایم در عرصه خدمت‌رسانی به شهروندان جز مراکز پیشتاز باشیم.

قدسی تصریح کرد: با توجه به اهمیت تشخیص‌های آزمایشگاهی در تصمیم‌گیری پزشکان، تجهیزات بسیار خوبی را تدارک دیده‌ایم که حتی برخی از این تجهیزات منحصر به فرد بوده و این امر دقت و سرعت فعالیت‌های ما را در سطح بسیار بالایی حفظ کرده است.

وی نیز در این خصوص ضمن بیان خاطره‌ای از نخستین ورودش به جهاددانشگاهی، تصریح کرد: در روزهای ابتدای ورود که تجربه کاری نیز نداشتم، مدیر وقت آزمایشگاه داوطلب شدند تا من برای تجربه‌اندوزی کار نمونه‌گیری خون را از ایشان انجام دهم و به علت مبتدی بودن، ابتدا با دست چپ ایشان نمونه گرفتم که موفق نشدم و سپس خود ایشان دست راستشان را برای انجام این کار جلو آورد تا به من مهارت انجام نمونه‌گیری خوب را آموزش دهد و این‌گونه حرکات و روحیات بود که علاقه من را به جهاددانشگاهی و فعالیت و خدمت در آن افزایش داد.

مدیر آزمایشگاه تشخیص طبی و آسیب‌شناسی رازی جهاددانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در مجتمع پزشکی رازی، خدمات متنوعی در حوزه‌های پزشکی و تشخیص طبی و ژنتیک انجام می‌شود، اظهار کرد: سالانه بیش از 400هزار نفر به مجتمع رازی مراجعه و از خدمات جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف استفاده می‌کنند.

قدسی تأکید کرد: تقریباً هیچ آزمایشی در حوزه تشخیصی نیست که امکان انجام آن توسط مرکز رازی میسر نبوده و ما هیچ نسخه‌ای را به دلیل عدم امکان انجام آن بازنمی‌‌گردانیم.

وی گفت: جهاددانشگاهی همچنان به آرمان خدمت به محرومان پایبند است و علی‌رغم ورود مشکلات فراوان در تأمین تجهیزات، کیت‌ها و هزینه‌های نیروی انسانی متخصص این نهاد خود را در برابر رنج‌های افراد کم‌درآمد و مشکلاتشان مسئول می‌داند و تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات به این اقشار انجام می‌دهد.

جهاددانشگاهی همچنان به آرمان خدمت به محرومان پایبند است

تأمین تجهیزات؛ مشکل اصلی مراکز تشخیص طبی

در ادامه سیدمحسن بنی‌هاشمی، مدیر داخلی آزمایشگاه تشخیص طبی و آسیب‌شناسی شهیدمفتح جهاددانشگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه قیمت تجهیزات به‌صورت سرسام‌آوری افزایش پیدا کرده است، اظهار داد: این افزایش قیمت به خصوص در تجهیزات به‌روز چالش بسیار بزرگی ایجاد کرده است. باتوجه به تحریم‌های گسترده، مشکلاتی در خصوص واردات این تجهیزات داریم. همچنین تأمین کیت‌ها از دیگر مسائلی است که با آن مواجه هستیم. متأسفانه با توجه به تحریم‌ها کیت‌ها به موقع تأمین نمی‌شود و مجبور هستیم از روش‌های مکمل دیگر استفاده کنیم.

وی در خصوص حسی که در طول سال‌ها خدمت‌رسانی در جهاددانشگاهی داشته است، گفت: از لحاظ روانی و احساسی بسیار راضی و خوشحال هستم که در این مجموعه کار کردم و فرصتی برایم پیش آمد که بتوانم خدمت‌رسانی انجام دهم. زمانی که فکر می‌کنم در حال جدا شدن از مجموعه هستم، احساسم اینگونه است که زمین گذاشتن این بار باعث می‌شود از یک سری حس‌ها و کارهای خوب محروم خواهم شد؛ در عین حال به تمام سال‌های خدمت‌رسانی خود و همکارانم افتخار می‌کنم.

جهاددانشگاهی همچنان به آرمان خدمت به محرومان پایبند است

بنی‌هاشمی افزود: رسالت اصلی جهاد خدمت‌رسانی به مردم به‌ویژه به قشر کم‌تر برخوردار جامعه بوده است و در حال حاضر نیز این مرکز پوشش حداکثری افرادی است که به خدمات آزمایشگاهی نیاز دارند که این رسالت همچنان ادامه دارد و بیشتر ما حجم زیادی از افرادی که به خدمات آزمایشگاهی نیاز دارند از جمله نیشابور و گناباد را پوشش می‌دهیم.

مدیر داخلی آزمایشگاه تشخیص طبی و آسیب‌شناسی شهید مفتح جهاددانشگاهی خراسان رضوی ابراز کرد: با افرادی که به این مرکز مراجعه می‌کنند احساس هم‌دردی می‌کنم و در واقع این محل برای این افراد پناهگاهی است، به‌ویژه منطقه مفتح که مهاجر بسیاری دارد، اما پوشش بیمه‌ای ندارند و توقع دارند که آزمایشاتشان با تخفیف انجام شود به گونه‌ای که تعرفه‌های دولتی ما حاکی از همین موضوع است. اما ترکیب جمعیتی مراجعان ما تغییر کرده و امروزه شاهد مراجعه افراد برخوردارتر هم به این نهاد هستیم.

بنی‌هاشمی اضافه کرد: در سال گذشته آزمایشگاه مفتح حدود 205 هزار نفر را پوشش داده و از ابتدای سال تاکنون نیز ۲۰درصد شاهد افزایش مراجعه بیماران به این مرکز بوده‌ایم و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری ۲۵۰هزار نفر مراجعه کننده را داشته باشیم و بتوانیم به آن‌ها خدمت‌رسانی کنیم که این موضوع نشان‌دهنده اعتماد مردم و پزشکان به این مرکز است.

جهاددانشگاهی همچنان به آرمان خدمت به محرومان پایبند است
  

انتهای پیام
captcha