کاربردی کردن فعالیت‌های پژوهشی، مهمترین مزیت جهاددانشگاهی است
کد خبر: 4159432
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ باایمان، امید و اعتماد به جوانان

کاربردی کردن فعالیت‌های پژوهشی، مهمترین مزیت جهاددانشگاهی است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: از بزرگترین مزایای جهاد دانشگاهی نسبت به دیگر دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور، کاربردی کردن فعالیت‌های پژوهشی در این نهاد است.

حجت‌الاسلام و المسلمین جواد نیک‌بین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامیحجت‌الاسلام والمسلمین جواد نیک‌بین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: در واحدهای جهاددانشگاهی، به‌صورت کاربردی بر روی موضوعات خاص هر منطقه کار می‌شود و باید تمامی مراکز دانشگاهی برای پیشرفت اشتغال در کشور مسیر جهاددانشگاهی را ادامه دهند.

وی گفت: راه حل مشکل بیکاری و اشتغال در مراکز دانشگاهی دقیقاً همین مسیری است که جهاد دانشگاهی از گذشته تا به حال در پیش گرفته است و اگر تمامی مراکز دانشگاهی همین شیوه را (حتی کاربردی و تجربی‌تر) در پیش بگیرند، بسیاری از مشکلات اشتغال کشور به‌راحتی حل می شود و به نظر من بزرگترین هدفی که می‌تواند جهاد دانشگاهی در پیش بگیرد، در همان علوم و دانشی که در آن به‌صورت آزمایشگاهی و تجربی تبحر پیدا کرده است، باید متمرکز شود.

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جهاددانشگاهی با تکیه بر جوانان و میدان دادن به آنها در زمینه‌های مختلف کاری و آزمایشگاهی و با تکیه بر دانش آنها و اعتماد به جوانان می‌تواند به  الگوسازی در زمینه دانش‌بنیان کشور تبدیل شود. تقویت روحیه جوانان نیز جز با سپردن کارها به آنها محقق نمی‌شود و تا زمانی‌که با شعار جوانگرایی و بدون عمل و تکیه به آنان بخواهیم کار کنیم، وضعیت ما بهتر نخواهد شد.

وی گفت: میدان دادن به جوانان نیازمند هزینه است و ما باید این هزینه را پرداخت کنیم تا آینده‌ای روشن برای کشور عزیزمان داشته باشیم و در حال حاضر عملکرد جهاد دانشگاهی را همسو با این تعاریف می‌بینیم.

انتهای پیام
captcha