سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان به میزبانی آذربایجان غربی برگزار می‌شود
کد خبر: 4159504
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹

سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان به میزبانی آذربایجان غربی برگزار می‌شود

سرپرست دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی گفت: سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور از ۱۶ تا ۱۹ مرداد به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود.

نشست خبری سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویانبه‌گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام محمود اصغری، سرپرست دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی و رئیس ستاد اجرایی سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور ۹ مرداد در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به جایگاه و اهمیت رسانه اظهار کرد: در طول تاریخ شیعه دو واقعه غدیر و کربلا از جایگاه بالایی برخوردار است که متاسفانه غدیر پس از ۷۰ روز و فوت پیامبر اسلام(ص) از طرف مردم مورد انکار قرار گرفت چون رسانه‌ای برای رساندن پیام آن وجود نداشت اما کربلا به‌دلیل پیام‌رسانی حضرت زینب(س) فراموش نشد.

وی افزود: قرآن و عترت دو امانت پیامبر اسلام(ص) در بین امت است و هرگونه اقدام برای تبلیغ و معرفی آنها ثواب اخروی داشته و امسال توفیق برگزاری سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت نصیب آذربایجان غربی شده و باید با همکاری و مشارکت یکدیگر میزبان شایسته‌ای در این دوره از جشنواره باشیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی با تشکر از حمایت‌های استاندار برای برگزاری این جشنواره ادامه داد: توجه ویژه استاندار نشان‌دهنده اهتمام وی برای برگزاری و میزبانی چنین جشنواره‌هایی در استان بوده جای تقدیر و قدردانی دارد و همچنین شهرداری ارومیه، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، صداوسیما، حوزه هنری، تبلیغات اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان و ... نیز مشارکت خوبی داشتند.

وی تصریح کرد: هر چقدر برگزاری برنامه‌های فرهنگی قرآن‌محور در جامعه افزایش یابد نتایج آن کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده و جوانان بیش از پیش با مفاهیم قرآن انس و الفت پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام اصغری خاطرنشان کرد: در این دوره ۲۸ هزار نفر دانشجو از سراسر کشور شرکت کرده‌اند و از این تعداد یک هزار و ۳۸۰ نفر به مرحله کشوری جشنواره راه پیدا کرده‌اند و آنها در ۹ بخش و در ۴۰ رشته با یکدیگر رقابت می‌کنند. 

وی با بیان اینکه جشنواره به دو صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می‌شود، گفت: ۷۰۰ نفر به‌صورت حضوری در ارومیه در بخش آوایی رقابت می‌کنند و ۶۸۰ نفر به صورت غیرحضوری و با ارسال اثر در این دوره شرکت کرده‌اند که داوری همه آثار انجام می‌شود‌.

رئیس ستاد اجرایی سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور تصریح کرد: مسابقات ۱۶ مرداد آغاز و تا ۱۹ این ماه ادامه خواهد داشت و مراسم افتتاحیه و اختتامیه آن با حضور مسئولان کشوری اعم از وزیر علوم، رییس دانشگاه فرهنگیان و ... برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حیدر عباسی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی هم در این نشست با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) گفت: پیامبر(ص) می‌فرمایند: حسین از من است و من از حسینم و خداوند دوست می‌دارد هرکسی را که حسین را دوست دارد؛ این حدیث یکی از ناب‌ترین احادیث اسلام است که شیعه و سنی آن را نقل کرده‌اند و امید است خداوند توفیق خدمت در راه امام حسین(ع) را به همگان عنایت فرماید و در این راه ثابت قدم باشیم.

 

 

 

انتهای پیام
captcha