جهاددانشگاهی منشأ تحولات اساسی در حوزه‌های دانش‌بنیان است
کد خبر: 4159588
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

جهاددانشگاهی منشأ تحولات اساسی در حوزه‌های دانش‌بنیان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه جهاددانشگاهی یکی از دستگاه‌های موفق در استان است،‌ گفت: این نهاد انقلابی در حوزه‌های دانش‌بنیان منشأ خدمات و تحولات اساسی است.

بازدید معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار از  جهاد دانشگاهی سمنان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، محمدرضا صادقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان، عصر روز گذشته، 9 مرداد در بازدید از بخشهای پژوهشی و آموزشی، آزمایشگاه مواد معدنی این نهاد ضمن پاسداشت سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، سعید کاظمی آشتیانی را یکی از شاخص‌ترین نمادهای جهاددانشگاهی برشمرد و افزود: نام این شهید والامقام در تارک جهاددانشگاهی کشور می‌درخشد.

وی بر ضرورت معرفی این شخصیت برجسته علمی تأکید کرد و افزود:  باید این شخصیت علمی برجسته به عنوان یک الگوی تمام عیار به جوانان و نوجوانان کشورمان معرفی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان جهاددانشگاهی را یکی از نهادهای مورد اعتماد مقام معظم رهبری دانست و گفت: اعتماد رهبری به این نهاد نتیجه داد و جهاددانشگاهی در کشور منشأ خدمات ارزشمند و شایانی شده است.

وی با اشاره به اینکه دستاوردهای بزرگ جهاددانشگاهی در سلولهای بنیادی، علم ژنتیک، علوم سلولی و جنینی قابل ستایش است، اظهار کرد: جهاددانشگاهی در درمان و سلامت علم پایه دانشگاهی و دانش‌بنیان در مرزهای دانش روز حرکت می‌کند.

صادقی در خصوص فعالیتهای جهاددانشگاهی استان در یکی دو سال اخیر  گفت: جهاددانشگاهی استان سمنان یکی از دستگاه‌های موفق در سمنان است که در حوزه‌های دانش‌بنیان منشأ خدمات و تحولات اساسی در استان بوده است.

وی ایجاد مرکز اصلاح به‌نژاد دام سنگسری در راستای دستور رئیس‌جمهور در خصوص ایجاد قطب مدرن و دانش‌پایه دامپروری در شهرستان مهدیشهر، توسعه فناوری‌های پزشکی، ورود به فرآوری مواد معدنی و توسعه خدمات آموزشی و پژوهشی را از جمله خدمات پیشروی جهاددانشگاهی استان سمنان برشمرد.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه جهاددانشگاهی در زمینه دامهای سبک و سنگین، ذخائر ژنتیکی دام و تکنولوژی‌های به نژاد دامی کارهای بزرگی انجام داده یادآور شد: استان در زمینه اقتصاد دامپروری از توان و ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به طرح ملی تبدیل مهدیشهر به قطب دامپروری، از تکمیل زنجیره دامپروری با همکاری جهاددانشگاهی سمنان خبر داد و گفت: تکمیل زنجیره و خوشه دامپروری و ارتقا و رشد اقتصاد دام در استان نیازمند چند مولفه اساسی و از جمله توسعه دامپروری‌ها در استان، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین رشد پایه‌های علمی اقتصاد دامپروری هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان جهاددانشگاهی را یک برند شاخص دانست و افزود: مرکز تخصصی دیابت و درمان زخم جهاد دانشگاهی استان یکی دیگر از خدمات شاخص این نهاد انقلابی در استان است که با تلاش جهادی ریاست جهاددانشگاهی استان ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام
captcha