جهاددانشگاهی در شرایط تحریم به خوبی ایفای نقش می‌کند
کد خبر: 4160434
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

جهاددانشگاهی در شرایط تحریم به خوبی ایفای نقش می‌کند

یک مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه جهاددانشگاهی خدمات بسیاری در زمینه‌های مختلف درمان، صنعت و کشاورزی به منصه ظهور رسانده است، گفت: این نهاد در شرایط تحریم به خوبی ایفای نقش می‌کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده، مدرس حوزه و دانشگاه

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده، مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، ضمن گرامیداشت فرارسیدن سالروز تأسیس جهاددانشگاهی گفت: یکی از  شعبه‌های جهاد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مطرح شد جهاددانشگاهی بود. حضرت امام خمینی(ره) بحث جهاد سازندگی را پس از پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت عمران و آبادی و توسعه و پیشرفت روستاها مطرح کردند. جهاددانشگاهی نیز پس از آن مطرح شد؛ یعنی آنچه ما در حرکت‌های علمی، با یک روحیه جهادی و به دور از تشریفات اداری و فراتر از تعهداتی که در چارچوب اداری تعریف می‌شود، نیاز داریم.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی خدمات بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف درمان، صنعت و کشاورزی به منصه ظهور رسانده است، اظهار کرد: در این عرصه‌ها و دیگر حوزه‌ها تلاش‌های خوبی صورت گرفته است؛ تنها نکته‌ای که در این بین وجود دارد این است که اعضای جهاددانشگاهی اطلاع‌رسانی خوبی از خدمات خود نداشته‌اند و مردم کمتر با گستره فعالیت‌ها در جهاددانشگاهی، موفقیت‌هایی که کسب شده و ثمرات تلاش‌های این مجموعه برای صنعت، کشاورزی و رفع نیازهای مردم ما آشنایی دارند. 

حسن‌زاده با بیان اینکه جهاددانشگاهی با روحیه جهادی کارهای خوبی را به ثمر رسانده است، گفت: امروز در شرایطی که دانشگاه‌ها و دانشمندان ما تحریم هستند، جهاددانشگاهی می‌تواند گام‌های مؤثری در ایفای نقش خود بردارد.

وی مهم‌ترین ویژگی جهاددانشگاهی را برطرف کردن نیازها و خلأهای اضطراری در کشور دانست و گفت: جهاددانشگاهی به این عرصه وارد شد و خدمات مؤثری را ارائه داد.

این مدرس حوزه و دانشگاه در پایان گفت: مسئولان ما در حوزه صنعت و کشاورزی و بخش‌های مختلف لازم است اعتماد بیشتری به مجموعه جهاددانشگاهی داشته باشند و در انعقاد قراردادهای پژوهشی، توسعه‌ای و تولید امساک نکنند و با یک سعه صدر و خودباوری به این موضوع اهتمام کنند. 

انتهای پیام
captcha