فعالیت‌های جهاددانشگاهی مصداق امیدآفرینی در جامعه است
کد خبر: 4160451
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۴
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

فعالیت‌های جهاددانشگاهی مصداق امیدآفرینی در جامعه است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ پیام نور خوزستان با اشاره به تلاش‌های جهاددانشگاهی در فضای تحریم و القای ناامیدی در جامعه، گفت: انعکاس فعالیت‌های این نهاد انقلابی و روحیه مثبت اعضای آن مصداق امیدآفرینی است.

حجت الاسلام علوی کیاحجت‌الاسلام جعفر علوی‌کیا، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ پیام نور خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا ضمن گرامیداشت 16 مرداد، سالروز تأسیس جهاددانشگاهی با اشاره به فعالیت‌های جوانان جهاددانشگاهی به ویژه در عرصه رسانه در خبرگزاری ایکنا و ایسنا، گفت: در خوزستان و کل کشور جوانانی مستعد، دغدغه‌مند و با انگیزه به شکلی مشغول فعالیت‌اند که وقتی از نزدیک این فعالیت‌ها را می‌بینیم به آینده کشور امیدوار می‌شویم.

وی با اشاره به تلاش‌های مجموعه جهاددانشگاهی در عرصه تولیدات علمی، پزشکی و درمان تصریح کرد: در فضایی که عده‌ای تلاش می‌کنند ناامیدی و آینده مبهم پیش روی جوانان ترسیم کنند، می‌بینیم که بر خلاف همه دشمنی‌‎ها و گاهی ندانم کاری‌ها، جهاددانشگاهی نمونه‌ای از فعالیت را پیش رو گذاشته و نشان داده است که می‌شود کار کرد و آینده روشنی برای این ممکلت متصور بود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ پیام نور خوزستان اظهار کرد: وقتی این جوانان را در عرصه رسانه، تولیدات علمی و دیگر خدمات می‌بینیم که از فعالیت‌های ساده شروع کردند و به مدیریت کلان جهاددانشگاهی در استان رسیدند انسان به آینده امیدوار می‌شود. از داشتن جهاددانشگاهی و وجود این جوانان پرانگیزه در جهاددانشگاهی خوشحالیم و به آن‌ها امیدواریم.

علوی‌کیا افزود: رسانه در جهاددانشگاهی باید بتواند این مجموعه و فعالیت‌های متفاوت آن را معرفی کند. نه اینکه تنها آماری ارائه شود، بلکه روحیه‌ای که نتیجه آن این آمار و دستاوردها شده است، معرفی شود. فضای کاری این جوان‌ها و تلاششان به نمایش گذاشته شود.

وی با اشاره به تلاش عده‌ای از افراد کم‌اطلاع در ترسیم فضای یأس‌آور و بزرگ‌نمایی مسائل و موانع در کشور گفت: جوانان ما در جهاددانشگاهی علی‌رغم این مسائل مشغول کار هستند و کارهای بزرگی در دست انجام دارند؛ لذا باید این روحیه به مردم نشان داده شود. قرآن کریم می‌فرماید: «وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّكَ فَحَدِّثْ» (ضحی، 11).

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ پیام نور خوزستان با بیان اینکه جهاددانشگاهی یکی از نعمت‌های انقلاب اسلامی است، گفت: امیدآفرینی یکی از نکات مورد تأکید رهبر انقلاب است که باید بتوانیم این روحیه را بین جوانان به وجود آوریم و نگاه آنها را به سمت نور و روشنایی برگردانیم، در جهاددانشگاهی این اتفاق افتاده است.

علوی‌کیا در پایان گفت: بزرگترین نیاز جامعه ما امیدآفرینی است تا جوانان دشمنی‌ها را خنثی و بی‌اثر کنند. اطلاع‌رسانی و انعکاس فعالیت‌های جهاددانشگاهی و روحیه مثبت اعضای آن، امر به معروف است، چراکه این نهاد با در اختیار داشتن رسانه می‌تواند جامعه را به رایحه خوش امید معطر سازد.

انتهای پیام
captcha