الگوسازی جهاددانشگاهی در عرصه اعطای مسئولیت به جوانان
کد خبر: 4160486
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

الگوسازی جهاددانشگاهی در عرصه اعطای مسئولیت به جوانان

مشاور استاندار خراسان‌جنوبی در امور روحانیت با بیان اینکه جهاددانشگاهی در عرصه دخالت دادن جوانان و مسئولیت دادن به آنان بسیار الگوسازی کرده است، گفت: باید در عرصه‌های اقتصادی و مدیریتی، میدان را به جوانان دهیم آن زمان خواهیم دید با تعهد و ایده همه مسائل حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام محسن محمدی، مشاور استاندار خراسان‌جنوبی در امور روحانیتحجت‌الاسلام محسن محمدی، مشاور استاندار خراسان‌جنوبی در امور روحانیت در خصوص کارکردهای جهاددانشگاهی پس از انقلاب، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مهم‌ترین رکن جهاددانشگاهی استفاده از ظرفیت و فکر و ایده جوانان است.

وی با بیان اینکه اگر قرار باشد جوانان را وارد عرصه‌های مختلف کنیم باید به ابتدای انقلاب برگردیم و به شرایط آن زمان بنگریم، افزود: مدیریت جنگ توسط جوانان همین کشور صورت گرفت و اکنون باید ببینیم در آن زمان چه اتفاقی رخ داد که این قشر تا این اندازه پای کشور خود ایستادند.

مشاور استاندار خراسان‌جنوبی در امور روحانیت با بیان اینکه در ابتدای انقلاب جوانان در اوج لذت جوانی در سخت‌ترین شرایط در میدان مبارزه و جهاد حضور یافتند و این امر به انقلاب معنا داد، تصریح کرد: در این میان جوانی که به دنبال خودنمایی و ظرافت‌های دنیایی است ترک دنیا کرده و در این عرصه حاضر به پیکار می‌شود.

محمدی با بیان اینکه امروز نیز باید به تفکر ابتدای انقلاب برگشته و نیروهای جوان را در فرماندهی‌ها در کنار تجربیات پیشکسوتان دخیل کنیم، اظهار کرد: باید روحیه احساس تکلیف را در جوانان دوباره زنده کنیم و این امر در تفکر جهاددانشگاهی دیده می‌شود که باید در کل جامعه تقویت شود.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در عرصه دخالت دادن جوانان و مسئولیت دادن به آنان بسیار الگوسازی کرده است، افزود: باید در عرصه‌های اقتصادی و مدیریتی، میدان را به جوانان دهیم آن زمان خواهیم دید با تعهد و ایده همه مسائل حل خواهد شد.

مشاور استاندار خراسان‌جنوبی در امور روحانیت با بیان اینکه مصداق این موضوعات را در مجموعه جهادانشگاهی نظاره‌گر هستیم، تصریح کرد: خبرگزاری ایکنا به‌عنوان یکی از بخش‌های فعال در جهاددانشگاهی می‌تواند کمک بزرگی در عرصه شناخت دشمنان و تبیین موضوعات معارفی داشته باشد، چنانکه پیش از این نیز بوده است.

محمدی با بیان اینکه امروز در موضوعات فرهنگی، اعتقادی، دینی، مذهبی و ارزشی با جنگ تمام عیاری دشمن مواجه هستیم، ادامه داد: در جنگ رسانه‌ای دشمن هدف این است که جامعه و به‌ویژه جوانان از مصادیق دین، ایمان، نماز و حتی عزاداری برای هل بیت(ع) جدا شوند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های داخلی به‌ویژه رسانه‌های معارفی و دینی چون خبرگزاری ایکنا  در این عرصه به‌ خوبی ورود پیدا کرده‌اند و می‌بینیم علی‌رغم تهدیدات دشمن مراسم عزاداری امسال محرم بسیار باشکوه برگزار شد، گفت: این امر، تأثیر رسانه‌های تخصصی دین و نشان‌دهنده فعالیت بارز خبرگزاری ایکنا در اشاعه معارف دینی و بارورسازی آن در بین مردم است که امیدواریم این امر به‌وسیله خبرگزاری ایکنا روز به روز رشد بیشتری کرده و جوانان بیشتری را در عرصه دین ثابت‌قدم نگاه دارد.

انتهای پیام
captcha