جهاددانشگاهی زمینه‌ساز تحول در تربیت دانش‌آموزان قرآنی باشد
کد خبر: 4160534
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

جهاددانشگاهی زمینه‌ساز تحول در تربیت دانش‌آموزان قرآنی باشد

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به نقش اثرگذار جهاددانشگاهی در ایجاد تمدن اسلامی و دور نماندن از افکار دینی گفت: امیدواریم با تعاملات و هم‌اندیشی‌های انجام شده در آینده شاهد همکاری جهاددانشگاهی با مجموعه معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش برای تحول در تربیت دانش‌آموزان قرآنی و جامعه فرهنگی استان باشیم.

فاطمه رهبردار، رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان‌جنوبیفاطمه رهبردار، رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی به بهانه سالروز تأسیس جهاددانشگاهی در مورد فعالیت‌های اثرگذار این مجموعه در اجتماع در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد انقلابی از زمان تأسیس همواره در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی برای ترویج و تقویت فرهنگ و هویت اسلامی گام برداشته است.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌های مهم و اثرگذار جهاددانشگاهی، خبرگزاری بین‌المللی قرآن است که با توجه به نقش رسانه توانسته است فرصتی بی‌بدیل برای تبلیغ فعالیت‌های قرآنی و معارف اسلامی و نشر آن به چند زبان دنیا در بستر فضای مجازی ایجاد کند، تصریح کرد: هر چند فعالیت جهاد‌دانشگاهی در محدوده تعامل با دانشگاه‌ها و فعالیت‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی است، اما در کنار این فعالیت‌ها، وجود خبرنگاران فعال در ایکنا امکان جذب مخاطب در بخش دانش‌آموزان و فرهنگیان را برای آگاهی از اخبار و فعالیت‌های فرهنگی قرآنی نیز فراهم کرده است.

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بیان کرد: خبرنگاران ایکنا سهم بسزایی در ترویج فرهنگ قرآنی دارند که امیدواریم در مسیر نزدیک شدن به تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور منجی عالم بشریت فعالیت کنند.

رهبردار با بیان اینکه محتواهای ارائه شده در خبرگزاری ایکنا همواره در ایجاد مدینه فاضله اسلامی اثرگذار بوده و هستند، تصریح کرد: در واقع فعالیت در کالبد خبرگزاری ایکنا و ایده‌پردازی‌های دینی باعث می‌شود از افکار دینی دور نمانده و این تفکر در جامعه به فراموشی سپرده نشود.

وی بیان کرد: برای ادامه راه، جهاددانشگاهی می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت دانش‌آموزان و قشر جوان فرهنگیان استان برای تربیت خبرنگار قرآنی به‌منظور تبلیغ و ترویج فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی در راستای تقویت ارزش‌های اسلامی و اثرگذاری الگوهای اسلامی در جامعه برنامه‌هایی را تدوین کند.

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی یادآور شد: امیدواریم با تعاملات و هم‌اندیشی‌های انجام شده در آینده شاهد همکاری جهاددانشگاهی با مجموعه معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش برای تحول در تربیت دانش‌آموزان قرآنی و جامعه فرهنگی استان باشیم.

انتهای پیام
captcha