تخصص آموزش اسلامی در بطن جهاددانشگاهی شکل گرفت
کد خبر: 4160557
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۰
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

تخصص آموزش اسلامی در بطن جهاددانشگاهی شکل گرفت

امام جمعه خضری دشت بیاض گفت: جهاددانشگاهی با فعالیت‌هایش پس از انقلاب کمک کرد تا علم اسلامی و فرهنگ اسلامی وارد جامعه شود. در حقیقت تخصص آموزش اسلامی ظرافت خاصی نیاز دارد که در جهاددانشگاهی شکل گرفته است.

جهاددانشگاهیحجت‌الاسلام محمدحسن محمدی، امام جمعه خضری دشت بیاض در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با گرامیداشت سالروز تأسیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جهاددانشگاهی برای اصلاح اوضاع علمی کشور تأسیس شد. این نهاد با فعالیت‌هایش کمک کرد تا علم اسلامی و فرهنگ اسلامی وارد جامعه شود و شاهد تربیت افراد ولایتمدار و انقلابی باشیم. در حقیقت تخصص آموزش اسلامی ظرافت خاصی نیاز دارد که این امر در جهاددانشگاهی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم حدود 400 آیه در تشویق به کار و تلاش و بیان ارزش و اهمیت و آثار و برکات آن وارد شده است، تصریح کرد: جهاددانشگاهی با این کلمات عجین شده و از طرفی به‌دلیل اینکه اوضاع کشور و فرهنگ در دست دانشگاه و علم است و دانشجویان و جامعه علمی گردانندگان آینده مملکت هستند، باید برای خدمت و تلاش تربیت شوند که این امر جز در کالبد جهاددانشگاهی محقق نخواهد شد.

امام جمعه خضری دشت بیاض با اشاره به اثرگذاری فعالیت‌های جهاددانشگاهی در جامعه گفت: تفکراتی که در بطن جهاددانشگاهی شکل می‌گیرد، طبیعتا اثر خود را در جامعه خواهد گذاشت و به مراتب علم همراه با دین در سطح اجتماع و برای هر قشری رشد خواهد کرد.

محمدی با اشاره به اینکه رتبه علمی ایران در جهان در ۱۵ سال گذشته از رتبه ۵۲ به ۱۶ رسیده است، بیان کرد: پایگاه‌های علمی اعلام کرده‌اند اگر پیشرفت‌های علمی ایران با همین روند ادامه یابد، در پنج سال آینده ایران در رتبه چهارم علمی قرار خواهد گرفت که این امر به‌واسطه فعالیت‌های اثربخش نهادهایی چون جهاددانشگاهی است.

انتهای پیام
captcha