جهادگران دانشگاهی با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند 
کد خبر: 4160809
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

جهادگران دانشگاهی با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند 

رئیس، معاونان، مدیران و جمعی از اعضای جهاددانشگاهی امروز 16 مردادماه همزمان با چهل و سومین سالگرد تأسیس این نهاد انقلابی با حضور در حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند. 

کارکنان جهاددانشگاهی با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند به گزارش خبرنگار ایکنا، جهادگران دانشگاهی صبح امروز ۱۶ مرداد همزمان با چهل و سومین سالگرد تأسیس این نهاد، با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) با آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، تجدید میثاق و با رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیعت دوباره کردند. 

این مراسم با حضور حسن مسلمی‌نائینی، رئیس جهاددانشگاهی، حمیدرضا طیبی از مدیران اسبق جهاددانشگاهی، حسن فارسی، قائم مقام رئیس و معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی؛ یوسف حسینی، مدیرکل حراست؛ علیرضا کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی؛ یعقوب فتح‌الهی، معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی؛ محمدمحسن غفوریان، معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی؛ سیدرضی آقاسیدی، معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی؛ مسعود ابراهیمی، سرپرست سازمان تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی؛ امیر طهرانچی، سرپرست اداره کل حوزه ریاست؛ رضا فریدزاده، رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی؛ عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی؛ علی منتظری، رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی؛ محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و برخی از رؤسای واحد‌های جهاددانشگاهی و پژوهشکده‌های جهاددانشگاهی و تعدادی از کارکنان این نهاد انقلابی برگزار شد

مسلمی‌نائینی در این مراسم گفت: امروز ۱۶ مرداد، روز تاریخی و بزرگ و سالروز تأسیس نهادی انقلابی و یکی از مولود‌های انقلاب اسلامی است که برای تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) در حرم مطهر حضور پیدا کرده‌ایم.

وی افزود: امام خمینی(ره) با دید وسیع، آینده‌نگری و نگاه حکیمانه دستور به تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و سپس جهاددانشگاهی دادند و اکنون این نهاد تبدیل به درخت تناوری شده است. امروز روز بیعت با مقام معظم رهبری نیز است که طی سال‌های گذشته تنها حامی جهاددانشگاهی بوده و حتی زمانی که قرار بود در شورای عالی انقلاب فرهنگی دو نفر دانشجو عضو شوند، توصیه کردند که دانشجویان از جهاددانشگاهی انتخاب شوند. 

مسلمی‌نائینی تصریح کرد: جهاددانشگاهی در برهه‌ای تأسیس شد که کشور درگیر جنگ تحمیلی، توطئه‌ها و ترور‌ها و ... بود و امام خمینی(ره) با دید حکیمانه دستور به تأسیس این نهاد انقلابی دادند و این نهاد میدانی وسیع به نام دانشگاه را برای آغاز جهادی دیگر انتخاب کرد و با حضور جوانان با اخلاص و خستگی‌ناپذیر، هر روز شاهد رشد و پیشرفت کشورمان در عرصه‌های مختلف هستیم.

وی با اشاره به خدمات جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی در امور فرهنگی و هنری در دانشگاه‌ها نیز پیشرو بوده و کار‌های هنری شاخصی همچون تولید فیلم سینمایی داشت که امروز نیز باید این فعالیت‌ها احیا شود. تأسیس دانشگاه و فعالیت در عرصه پزشکی و سلول‌های بنیادی از اقدامات مهم دیگر جهاددانشگاهی است که با تلاش مرحوم کاظمی‌آشتیانی و دانشمندان دیگر انجام شد و اگر پرچم ایران در داخل و خارج از کشور برافراشته است، مرهون تلاش‌های جهادگرانه است.

در ادامه این مراسم، رئیس جهاددانشگاهی بیاناتی از رهبر معظم انقلاب درباره جهاددانشگاهی را قرائت کرد.

مراسم تجدید میثاق جهادگران جهاددانشگاهی با مدح اهل بیت عصمت و طهارت ادامه یافت.

انتهای پیام
captcha