جهاد دانشگاهی نهادی مهجور اما مقتدر
کد خبر: 4160919
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
حسن فارسی جوکار مطرح کرد:

جهاد دانشگاهی نهادی مهجور اما مقتدر

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی یکی از ستون‌های نظام علم و فناوری و فرهنگ در کشور شناخته می‌شود؛ این نهاد انقلابی نهادی مهجور اما مقتدر و اقتدارآفرین است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیین گرامیداشت چهل‌وسومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی امروز دوشنبه ۱۶ مرداد در پژوهشگاه رویان برگزار شد. 

حسن فارسی جوکار، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی و رئیس ستاد بزرگداشت چهل‌وسومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی در این مراسم بیان کرد: امروز برای گرامیداشت چهل و سه سال خدمت خالصانه و جهادی جهادگران جهاد دانشگاهی گردهم آمدیم‌‌. جهاد دانشگاهی مولود انقلاب اسلامی و پایه افتخار نظام و انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی یکی از ستون‌های نظام علم و فناوری و فرهنگ در کشور شناخته می‌شود. این نهاد انقلابی نهادی مهجور اما مقتدر و اقتدارآفرین است. بخشی از اقتدار علمی کشور در عرصه‌های مختلف را جهادگران جهاددانشگاهی رقم زدند که نمونه‌ای از مهم‌ترین آن‌ها زحمات مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی و همکاران ایشان در پژوهشگاه رویان در حوزه پزشکی است؛ البته در عرصه‌های دیگر هم نمونه‌های موفقیت‌آمیز داریم.

فارسی افزود: این نهاد متصل به صفاتی است که مقام معظم رهبری در صفت‌های جهاد دانشگاهی و جهادگران فرمودند و بار اصلی آن بر دوش جهادگرانی است که سبب شدند جهاد دانشگاهی نهادی کم‌هزینه اما پرثمر و پربار باشد. جهادگران جهاد دانشگاهی با روحیه و فرهنگ جهادی تلاش کرده و به کشور خدمت‌رسانی می‌کنند. 

وی اظهار کرد: فلسفه این مراسم تقدیر از جهادگران نمونه است و طی جلساتی که برگزار شد، تلاش کردیم تا رویکرد کیفی داشته باشیم. در این رویکرد چند شاخص مدنظر بود که عبارتند از شفافیت در عملکرد و پاسخگویی، اهتمام به تنوع‌بخشی در منابع درآمدی، جانشین‌پروری، اهتمام به همکاری بین واحدی، تجاری‌سازی دانش فنی، توجه به اشتغال و کارآفرینی، بهره‌گیری هدفمند از فضای رسانه‌ای و مجازی، اقدامات فرهنگی شاخص و نوآورانه و توجه به اقتصاد فرهنگ؛ این شاخص‌ها در حوزه‌های مختلف اضافه شد ولی تغییرات اساسی در سال آینده اتفاق خواهد افتاد. 

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی تصریح کرد: امسال سعی شده به سه حوزه‌ روابط عمومی، حراست و ریاست که در دوره‌های گذشته مغفول مانده بود نیز بپردازیم و به هر یک از این حوزه‌ها سهمیه‌ای اختصاص یافت. همچنین نگاه ویژه‌ای هم به سازمان رسانه‌ای جهاد دانشگاهی داشته‌ایم. 

وی ادامه داد: طی مکاتبات با سازمان‌های جهاد دانشگاهی حدود ۲۵۰ نفر به عنوان نامزد جهادگر نمونه به ما معرفی شد و در نهایت ۳۰ نفر انتخاب شدند و از آن‌ها تقدیر خواهد شد البته همه اعضای جهاد دانشگاهی جهادگر نمونه هستند اما باید هرساله براساس شاخص‌هایی، افرادی به عنوان الگوهای حرکت جهادی معرفی شوند. 

رئیس ستاد بزرگداشت چهل‌وسومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی اضافه کرد: امیدواریم این حرکت جهادی و جهادگران به عنوان الگوهایی برای سایرین برای استمرار و تعمیق حرکت و فرهنگ جهادی در جهاد دانشگاهی و سایر دستگاه‌ها باشد تا بتوانند به وظایف خود عمل کنند.

انتهای پیام
captcha