جهاددانشگاهی نیازمند ورود پرانرژی دوباره به عرصه‌های مختلف است
کد خبر: 4160931
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵
دهقانی فیروزآبادی:

جهاددانشگاهی نیازمند ورود پرانرژی دوباره به عرصه‌های مختلف است

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: جهاددانشگاهی امروز نیاز به شکوفایی دوباره و ورود پرانرژی دوباره به عرصه‌های مختلف دارد.

جهاددانشگاهی نیازمند ورود پرانرژی دوباره به عرصه‌های مختلف استبه گزارش خبرنگار ایکنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور طی سخنانی در آئین گرامیداشت چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی که امروز، ۱۶ مردادماه در محل پژوهشگاه رویان برگزار شد، اظهار کرد: باورم بر این است که جهاددانشگاهی می‌تواند یک الگوی پیشروی پیشرفت برای کشور باشد. جهاددانشگاهی مملو از دانشمندان و فناوران و استادان بی‌ادعای پرکار باسواد و باتجربه و مملو امید و انگیزه برای کار‌های بزرگ است.

وی ادامه داد: امروز در تمامی سطوح حاکمیتی نیاز است که بازنگری جدی به این ظرفیت و مولود انقلاب اسلامی داشته باشیم. بنده فکر نمی‌کنم در نهاد‌های علمی و فناوری کشور بتوان مانند جهاددانشگاهی پیدا کرد که این چنین مورد محبت مقام معظم رهبری باشد.

دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: این محبت عمیق که در هر سال و دوره‌ای از لسان مقام معظم رهبری بیان شده، نشان‌دهنده عمق باور و امید مقام معظم رهبری به این نهاد برگرفته از انقلاب است. امیدوارم بنده و مابقی دوستان در‌ کنار جهاددانشگاهی کمک کنیم تا این نهاد انقلابی بستر سیال آموزش و پرورش و تربیت جوانانی که از دانشگاه‌های کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند، باشد.

وی افزود: در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی چندماه گذشته چندین برنامه با جهاددانشگاهی در دست اجرا داریم که حمایت جدی از مجموعه پژوهشگاه رویان و حمایت از پروژه‌های جهاددانشگاهی در استان‌ها از بحث‌های فناورانه تا موضوعات تربیت نیروی انسانی را شامل می‌شود. همچنین، جهاددانشگاهی امروز در چندین طرح کلان ملی و پیشران کشور ورود کرده که این همکاری جدی به خوبی رقم خواهد خورد.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: جهاددانشگاهی امروز نیاز به شکوفایی دوباره و ورود پرانرژی به عرصه‌های مختلف دارد. جهاددانشگاهی نیازمند رویش نسل جدید در دل دانشگاه‌ها است. جهاد امروز نیاز دارد تا با همان نگرش فرهنگی که با آن تشکیل شده، با زبان فرهنگ نسل جدید و جوانان وارد میدان عمل و جذب جوانان شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تصریح کرد: هیج محتوایی جذاب‌تر از علم و فناوری و فرهنگ برای دانشجویان وجود ندارد. امروز باید کمک کنیم تا جهاددانشگاهی دوباره با الگو‌های جدید رونق بگیرد و دوباره مأمن و پناه دانشجویان شود. به امید افتخارآفرینی بیش از پیش این نهاد انقلابی و ان‌شاءالله آیندگان صد سالگی جهاد را به عنوان نهادی پیشرو و پرافتخار مشاهده کنند.

انتهای پیام
captcha