ارتقای سطح خدمات امنیتی و مخابراتی به زائران اربعین و تشکیل اتاق عملیات در مرز مهران
کد خبر: 4160992
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰

ارتقای سطح خدمات امنیتی و مخابراتی به زائران اربعین و تشکیل اتاق عملیات در مرز مهران

در راستای آمادگی عراق برای مراسم اربعین، وزیر ارتباطات عراق و استاندار واسط جزئیاتی از روند تلاش برای ارتقای سطح خدمات‌رسانی به زائران ایرانی را تشریح کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الفرات نیوز، در ایام باقیمانده تا اربعین حسینی مسئولان عراقی برای استقبال از زائران سالار شهیدان، امام حسین(ع)  در این مراسم میلیونی و جهانی با بسیج دستگاه‌های ذی‌ربط در همه استان‌های عراقی به طور فشرده تلاش خود را به کار گرفته‌اند.

تمجید ایران از ارائه خدمات مخابراتی و اینترنتی به زائران

هیام الیاسری، وزیر ارتباطات عراق دیروز دوشنبه، 16 مرداد با هیئتی بلندپایه از وزارت ارتباطات ایران برنامه‌های تدارک دیده شده از سوی وزارت ارتباطات عراق برای ارائه خدمات مخابراتی، اینترنتی و پست به زائران اربعین را بررسی کردند. وزارت ارتباطات عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: الیاسری ضمن استقبال از امیر محمدزاده لاجوردی، معاون وزیر ارتباطات ایران و هیئت همراه چشم‌انداز همکاری و کار مشترک برای پیشبرد در ارائه بهترین خدمات به زائرین اربعین را بررسی کردند.

در این بیانیه آمده است: همچنین در این نشست قرار شد تیم‌های کاری مشترک بین دو طرف تشکیل شود و جلسات دوجانبه با حضور نمایندگان شرکت‌های تلفن همراه و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی به منظور ارائه بهترین خدمات به زائران برگزار شود.

بر اساس این گزارش، هیئت ایرانی نیز به نوبه خود ضمن تحسین و قدردانی از زحمات الیاسری و همکاری بسیار خوب وی از خدمات ارائه شده توسط وزارت ارتباطات عراق به زائران تمجید کرده و آن را در راستای تقویت روابط بین عراق و ایران برشمرد.

آمادگی استان واسط برای استقبال از زائران ایرانی

محمد جمیل المیاحی، استاندار استان واسط نیز اعلام کرد که اتاق عملیاتی بزرگی از استانداری این استان را برای استقبال از زائران اربعین فعال کرده است.

المیاحی در اظهاراتی خبری گفت که دیروز دوشنبه نشست مهمی به ریاست وی و با حضور رؤسای نهادهای امنیتی و خدمات‌رسانی به منظور آمادگی اوضاع برای استقبال از زائران اربعین برگزار کرده است.

وی افزود: این نشست به منظور یکپارچگی تلاش‌های مشترک و آماده کردن برنامه ویژه مدیریت مراسم اربعین برگزار شد و در آن توصیه‌های مهمی اتخاذ شد که برجسته‌ترین آن فعال کردن یک اتاق عملیاتی و برگزاری دائمی آن از همین روز دوشنبه تا بیست و هشتم ماه صفر بود.

وی افزود: در این جلسه بر بسیج تمامی توانمندی‌های امنیتی، خدماتی، بهداشتی و لجستیکی برای موفقیت برگزاری مراسم اربعین همچنین تقسیم وظایف تدوین طرح‌های امنیتی، ترافیکی و خدماتی به تفکیک هر دستگاه و هماهنگی بین آنها تأکید شد.

ارتقای سطح خدمات امنیتی و مخابراتی به زائران اربعین و تشکیل اتاق عملیات در مرز مهران/آماده

المیاحی گفت: مقرر شد مسئولیت‌ها از نقطه صفر گذرگاه مرزی زرباطیه(مهران) و مرزهای اداری واسط با استان‌های میسان و ذی‌قار تا انتهای آن در مناطق الشوملی و جبله نزدیک شهر الصویره تعریف شود.

استاندار واسط تأکید کرد: تدارکات شامل تدوین طرح ویژه حمل و نقل و تأمین وسایل نقلیه لازم با همکاری طرف ایرانی و بخش خصوصی برای روان شدن تردد از واسط به کربلا و بالعکس و هماهنگی با هیئت‌ها و موکب‌های حسینی  برای ارائه بهترین خدمات به زائران است.

ریاض العکیلی، رئیس دفتر اطلاع‌رسانی استانداری واسط نیز تأکید کرد که این استان پویش بزرگی را برای آمادگی گذرگاه زرباطیه در استقبال از زائران ایرانی شرکت کننده در مراسم اربعین راه‌اندازی کرده است.

عمار الحکیم طرح امنیتی اربعین را بررسی کرد

سید عمار الحکیم،  رئیس ائتلاف قوی الدولة الوطنیه و رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز دیروز دوشنبه با عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق برخی مسائل امنیتی ویژه وزارت کشور در خدمات‌رسانی به زائران اربعین را بررسی کردند.

ارتقای سطح خدمات امنیتی و مخابراتی به زائران اربعین و تشکیل اتاق عملیات در مرز مهران/آماده

در بیانیه دفتر الحکیم آمده است که عمار الحکیم در جریان تحولات امنیتی و برنامه‌های امنیتی وزارت کشور برای موفقیت برگزاری مراسم اربعین و تسهیل ورود زائران خارجی و تلاش های این وزارتخانه در تحویل پرونده امنیتی ویژه اربعین در برخی استان‌ها قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha