هشدار امنیتی استکهلم به سوئدی‌های مقیم خارج در پی تکرار قرآن‌سوزی
کد خبر: 4162602
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

هشدار امنیتی استکهلم به سوئدی‌های مقیم خارج در پی تکرار قرآن‌سوزی

سوئد به دنبال خشم جهان اسلام از تکرار اهانت به قرآن کریم در این کشور به شهروندان مقیم خارج خود در خصوص واکنش‌های مسلمانان هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، یک مقام برجسته سوئدی به شهروندان و شرکت‌های سوئدی خارج از این کشور در خصوص واکنش‌ها به آتش زدن قرآن کریم در استکهلم در سایه موج خشم و اعتراضات در جهان اسلام هشدار داد.

هنریک لاندرهولم، مشاور امنیت ملی سوئد از افزایش شاخص‌های تهدید منافع سوئد در خارج از این کشور خبر داد و تأکید کرد که وضعیت امنیتی شاهد وخامت مداوم است.

او در بیانیه‌ای رسمی  مدعی شد که گروه‌هایی، خواستار حملات علیه سوئد هستند و برخی کشورها و دیگر طرف‌ها نقش مهمی در انتقال و تقویت این پیام‌ها داشته‌اند.

این مقام سوئدی بدون اشاره به اینکه چه کسی در این امر دخیل است، گفت: گروه‌های افراطی که قبلاً سوئد را هدف مشروع می‌دانستند، اکنون آن را یک اولویت می‌دانند.

وی با یادآوری حمله به سفارت سوئد در بغداد در ماه گذشته و تلاش برای حمله به سفارت سوئد در بیروت در هفته گذشته، افزود نشانه‌هایی وجود دارد که حاکی است گروه‌هایی(به تعبیر وی تروریستی) در حال برنامه‌ریزی برای انجام حملات علیه منافع سوئد در خارج از کشور هستند.

صدور مجوز برای سوزاندن قرآن کریم توسط عناصر افراطی از سوی دولت این کشور طی روزها و هفته‌های گذشته خشم جهان اسلام را در پی داشته است.

انتهای پیام
captcha