داروهای ممنوعه در پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 4162626
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

داروهای ممنوعه در پیاده‌روی اربعین

به غیر از 9 قلم دارو با ترکیبات مواد مخدر، زائران اربعین باید داروهای مصرفی خود را همراه با نسخه انگلیسی در پیاده‌روی اربعین همراه داشته باشند.

زائران اربعین داروهای ممنوعه را به عراق نبرندبه گزارش ایکنا، یکی از مهم‌ترین مواردی که هر مسافری هنگام ورود به کشور خارجی باید آن را مدنظر قرار دهد، توجه و احترام به قوانین آن کشور است. مردم ایران نیز باید توجه داشته باشند که مراسم پیاده‌روی اربعین اگر چه در کشور همسایه و دوست و برادر عراق، برگزار می‌شود اما عراق کشوری با قوانین و مقررات خاص خود است که ضرورتاً باید به این قوانین توجه کرد و عدم توجه به این قوانین مجازات‌های مختلف از جمله زندان و اخراج از کشور عراق را در پی دارد.

یکی از قوانین مهمی که زائران اربعین حسینی باید به آن توجه داشته و احترام بگذارند، همراه نبردن داروها و مواد ممنوعه اعلام شده از سوی مسئولان کشور عراق به این کشور است.

ورود داروهای «فلورازپام»، «بوپرنورفین(b2)»، «دیازپام»، «مورفین»، «متادون»، «ترامادول»، «استامینوفن کدئین»، «مپریدین هیدروکلراید» و «هیدروکدون بی‌تارتارات» به کشور عراق توسط مسافران ممنوع است. همچنین همراه داشتن داروهای صرع و سرطان که به نوعی از مواد مخدر تشکیل شده نیز براساس قوانین داخلی عراق جرم محسوب می‌شود.

به غیر hز این داروها، بیمارانی که نیاز به استفاده از داروهای خاصی دارند لازم است حتماً نسخه پزشک خود را که به زبان انگلیسی نوشته شده و دارای مهر است همراه داشته باشند و تأکید مسئولان مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر بر این است که زائران حداقل دو برابر داروی مصرفی در مدت سفر را همراه ببرند و داروها را در دو کیف مجزا قرار دهند که در صورت مفقودی یکسری از داروها، سری دیگر داروها را در اختیار داشته باشند.

تأکید می‌شود که همراه داشتن هر نوع ماده مخدر در کشور عراق جرم محسوب شده و مجازان زندان در پی دارد.

یادآوری می‌شود، جمعیت هلال احمر 300 قلم دارو را در داروخانه‌ها و مراکز درمانی خود به زائران ارائه می‌کند اما این اقلام دارویی شامل داروهای تخصصی بیماری‌های خاص نیست و زائران بیمار حتماً باید با در نظر داشتن داروهای ممنوعه، داروهای مصرفی خود را همراه ببرند.

انتهای پیام
captcha