زائران اربعین فریب مجرمان سایبری را نخورند
کد خبر: 4163640
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
دانستنی‌های سایبری/ ۳۶

زائران اربعین فریب مجرمان سایبری را نخورند

مجرمان سایبری در کمین زائران اربعینی بوده و از ترفندهای گوناگون سعی در فریب آنها دارند، از همین رو پلیس فتا به شهروندان هشدار داد و توصیه‌های مهمی را مطرح کرد.

توصیه‌های پلیس فتا به زائران اربعینبه گزارش ایکنا، این روزها بسیاری از زائران برای شرکت در پیاده‌روی اربعین قصد عزیمت به عتبات عالیات را دارند، از این رو کلاهبرداران سایبری، در رابطه با ثبت‌نام اربعین، صدور گذرنامه، تمدید گذرنامه، دریافت نذورات و ... کاربران را به درگاه جعلی هدایت و موجودی حساب آنها را به سرقت می‌برند.

کلاهبرداری‌های سایبری غالباً با ارسال پیامک‌های حاوی لینک جعلی همراه است که پلیس فتا در این زمینه هشدارهایی را به شهروندان داده و توصیه‌هایی کرده است که می‌تواند مفید باشد.

شهروندان به پیامک‌های ارسال شده با موضوعات یادشده اعتماد نکنند.

از ورود به لینک‌های موجود در پیامک‌ها خودداری کنند.

برای صدور و تمدید گذرنامه به سازمان‌های متولی این امر مراجعه کنند.

بررسی سرشماره ارسال‌کننده پیامک را مورد توجه قرار دهند. هیچ پیامکی از هیچ سازمانی با سرشماره شخصی ارسال نمی‌شود.

برای تهیه بلیت این سفر معنوی به صورت انفرادی چه به صورت زمینی و چه هوایی حتماً از طریق سایت‌های مجاز اعلام‌شده اقدام کنند تا دچار مشکل نشوند.  

برای تهیه لوازم این سفر معنوی قبل از اعتماد به تبلیغات آنلاین، مراقب باشند فریب آگهی‌های دروغین و سایت‌های جعلی را نخورند. همچنین قبل از خرید آنلاین دقت داشته باشند که فروشگاه آنلاین معتبر بوده و دارای نماد اعتماد الکترونیک باشد و هنگام واریز وجه مراقب درگاه بانکی باشند تا در دام فیشینگ گرفتار نشده و اطلاعات بانکی آن‌ها به سرقت نرود.  

جمع‌آوری اطلاعات شهروندان با ادعای سفر قسطی اربعین از دیگر ترفند‌های مجرمان سایبری برای سوءاستفاده است؛ از این رو کاربران برای ثبت‌نام از طریق مؤسسات معتبر و شناخته شده که در زمینه این سفر فعالیت دارند، اقدام کنند.  

حتماً شهروندان برای ادای نذورات خود از طریق تکایا، هیئت‌های شناخته شده و معتبر و یا سازمان‌های مربوط اقدام کنند و از واریز وجه و یا ارسال کالا به تبلیغات انجام‌شده در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.  

انتهای پیام
captcha