درخواست از پارلمان‌های جهان برای ممنوعیت هتک حرمت قرآن
کد خبر: 4163720
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲

درخواست از پارلمان‌های جهان برای ممنوعیت هتک حرمت قرآن

آدالبی چخاگوچف، نماینده دومای روسیه از پارلمان‌های جهان خواست به منظور جلوگیری از رشد تروریسم، اهانت به قرآن‌ کریم را ممنوع اعلام کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از برلمانی، آدالبی چخاگوچف، نماینده دومای روسیه، از دیگر پارلمان‌های جهان خواست تا از پارلمان روسیه الگو بگیرند و جنایات قرآن‌سوزی را محکوم کنند، وی این اقدام را راهی برای جلوگیری از غرق شدن سوئد و اروپا در تروریسم  توصیف کرد.

چخاگوچف در گفت‌وگو با خبرگزاری «نووستی» گفت: مجلس‌های جهان به‌ویژه کشورهای اروپایی باید تصمیم‌های مشابه تصمیم دومای روسیه گرفته و سوزاندن قرآن را محکوم کنند، در غیر این صورت سوئد در تروریسم و هرج‌ومرج فرو خواهد رفت و حتی اروپا نیز ممکن است در موج هرج‌ومرج و تروریسم غرق شود.  

وی افزود: اگر پارلمان‌های جهان از پارلمان روسیه الگوبرداری و مقامات سوئدی را محکوم کنند، شاید بتوان کشورهایی را که مجوز چنین اقداماتی را می‌دهند، نجات داد.

در پی هتک حرمت قرآن در سوئد و دانمارک مقامات این دو کشور  اعلام کردند که در حال بازنگری در قانون نظم عمومی هستند تا چنین اقداماتی را محدود کنند.

با این حال برخی از احزاب راست‌گرا در سوئد از جمله حزب دموکرات سوئد، تأکید کرده است که با این اصلاحات مخالفت خواهد کرد چرا که آن را محدودیتی جدی برای آزادی بیان می‌دانند. با توجه به موج قدرت گرفت احزاب راست‌گرا در اروپا و حمایت آنها از این اقدامات، به سختی می‌توان امیدوار بود چنین اصلاحاتی از سوی پارلمان‌های اروپایی صورت بگیرد.

انتهای پیام
captcha