تاکسی‌های اینترنتی به ناوگان حمل و نقل زائران اربعین پیوستند
کد خبر: 4163995
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹

تاکسی‌های اینترنتی به ناوگان حمل و نقل زائران اربعین پیوستند

امکان انجام سفرهای اربعین با سکوهای تاکسی اینترنتی بهمراه، اسنپ، تپسی و ماکسیم فراهم شد.

تاکسی‌های اینترنتی هم به ناوگان حمل و نقل زائران اربعین پیوستندبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید جواد سادات فریزنی، رئیس مرکز سیاست گذاری و توسعه راهبردی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: امکان انجام سفرهای اربعین با سکوهای تاکسی اینترنتی بهمراه، اسنپ، تپسی و ماکسیم فراهم شده است و برآورد می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو طرف قرارداد با این شرکت‌ها امکان ارائه سفر را در ایام اربعین خواهندداشت.

وی افزود: یکی از سیاست‌های مهمی که در دوره جدید وزارت راه و شهرسازی در دولت مردمی سیزدهم پیگیری می‌شود، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، واحدهای فناور و خلاق با هدف رشد اقتصادی و افزایش اشتغال‌زایی درحوزه‌های مختلف مرتبط با وزارت راه و شهرسازی است و در همین راستا، استفاده از سکوهای تاکسی‌های اینترنتی در حمل مسافر بین شهری در ایام اربعین نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در نشستی با مدیران ارشد سکوهای تاکسی اینترنتی مقرر شد تا چهارسکوی بهمراه، ماکسیم، اسنپ و تپسی در ایام اربعین حسینی نسبت به خدمت رسانی به زوار به مقصد شش مرز اربعینی خسروی، مهران، چذابه، باشماق، تمرچین و شلمچه خدمات‌رسانی کنند.

سادات گفت: تاکسی‌های یادشده باید به شکل تکمیل ظرفیت و با سه سرنشین راهی سفرهای اربعین شوند و مکلف هستند تا رعایت سقف قیمتی را انجام دهند.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی، بیمه بودن مسافران، رانندگان و تاکسی‌ها، افزایش امینی تاکسی‌های اینترنتی، داشتن معاینه فنی، استفاده از رانندگان مطمئن و پایش رفتار آنها از سوی شرکت های ذیربط را از جمله شرایط فعالیت این تاکسی‌ها در مسیرهای اربعین اعلام کرد.

وی گفت: حداکثر مدت مجاز رانندگی این تاکسی‌ها هشت ساعت در روز است و بهره‌مندی از تاکسی‌های اینترنتی در سفرهای اربعین از امروز آغاز شده و تا پایان سفرهای اربعین ادامه‌دارد.

رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی گفت: با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و سکوی اینترنتی «بهمراه»، زائرانی که با خودروهای شخصی به سوی مرزهای اربعین حرکت می‌کنند و ظرفیت خالی دارند، می‌توانند با اخذ کرایه یا به صورت رایگان و نذری زوار را انتقال دهند، اما برای این کار باید هویت رانندگان و متقاضیان سفرها و وضعیت ایمنی خودروها در شرکت «بهمراه» ثبت شود.

انتهای پیام
captcha