پرداخت تسهیلات کمک‌هزینه زیارت اربعين به دانشجویان
کد خبر: 4164276
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹

پرداخت تسهیلات کمک‌هزینه زیارت اربعين به دانشجویان

روابط عمومی صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران از امکان دریافت تسهیلات کمک هزینه زیارت اربعین ویژه دانشجویان علاقمند به شرکت در گردهمایی بزرگ اربعين سخن گفت.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران، پیاده‌روی اربعین گردهمایی مذهبی است که ازسوی مسلمانان شیعه و به صورت پیاده‌روی و در مسیر کربلا انجام می‌شود.

این مراسم از بزرگترین اجتماعات مسالمت‌آمیز جهان خوانده شده و از سال ۲۰۱۴ به بزرگترین گردهمایی عمومی سالانه در جهان تبدیل شده است. گفته شده که پیاده‌روی اربعین به یکی از قدرتمندترین نمادهای همبستگی میان شیعیان تبدیل شده است و غیر از مسلمان شیعه، مسلمانان سنی، مسیحی، ایزدی و پیروان دیگر آیین‌ نیز حضور دارند. 

برهمین اساس هماهنگی که با معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی صورت گرفته، دانشجویان علاقه‌مند به حضور در مراسم پیاده‌روی اربعين حسینی و زیارت حضرت اباعبدالله الحسين(ع) می‌توانند تسهیلات کمک‌هزینه سفر زیارتی اربعین تومانی دریافت کنند. 

با توجه به مسافت طولانی مسیر تعیین شده و شرایط متفاوتی که زائران دارند، طبق توافقی که با معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی انجام شد، برای علاقه‌مندان به شرکت در این پیمایش بزرگ جهانی، تسهیلاتی با عنوان تسهیلات کمک‌هزینه اربعین ۱۴۰۲ تعیین شده و خواستار اعطای این تسهیلات به واجدين شرایط شده است. 

دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های تهران و دانشگاه‌هایی که دفتر معتمدین صندوق در آن مستقر است، می‌توانند با مراجعه به دفاتر معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و تکمیل مدارک، هر نفر ۳۰ میلیون ریال دریافت کنند. 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام تسهیلات اربعین شامل ارائه کارت دانشجویی و گواهی ثبت نام در سامانه سماح و شرایط عمومی دریافت تسهیلات از صندوق است که باز پرداخت تسهیلات در ۱۰ قسط متوالی پس از دریافت آن است. 

این تسهیلات به‌عنوان کمکی برای مخارج افرادی است که توان مالی چندان خوبی نداشته، اما علاقه‌مند به شرکت در این مراسم بزرگ به صورت زمینی هستند. بنابراین، از افرادی که توان پرداخت مخارج سفر را دارند، خواستاریم تا از دریافت این وام خودداری کنند.

یادآور می‌شود، دانشگاه‌ها تا هشتم شهریورماه فرصت دارند تا فهرست گروهی به همراه مدارک مورد نیاز دانشجویان متقاضی پیاده‌روی اربعین را برای دریافت تسهیلات به ستاد مرکزی صندوق ارائه کنند و حداکثر طی سه روز کاری مذکور به حساب دانشجویان واریز خواهد شد.

انتهای پیام
captcha