توصیه‌های طب ایرانی به زائران اربعین در کتاب «زیارت به سلامت»
کد خبر: 4164772
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۳

توصیه‌های طب ایرانی به زائران اربعین در کتاب «زیارت به سلامت»

کتاب «زیارت به سلامت» حاوی توصیه‌های طب ایرانی به زائران اربعین به همت دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تهیه و به صورت رایگان در اختیار عموم قرار گرفته است.

کتاب زیارت به سلامت؛ توصیه‌های طب ایرانی به زائران اربعین را دانلود کنید

به گزارش ایکنا، «بهداشـت سـفر» از دیربـاز تـاکنـون، همیشـه مورد توجـه بشـر بـوده و از آنجا کـه در گذشـته سـفرها عمومـاً زمینـی بـوده و بـا سـختی بسـیار و مواجهـه بـا گرمـا، سـرما و دیگـر شـرایط سـخت محیطـی انجام می‌شده اسـت، تدابیـر بهداشـتی آن همـواره مورد توجـه حکمـای طـب ایرانـی قرار داشته اسـت. باتوجـه بـه ماهیـت نـگاه پیشگیرانه طب ایرانی، بسیاری از توصیه‌های کاربردی آن، امروزه نیز در مناسک ویـژه مذهبی چون مراسم حج، پیـاده‌روی و زیارت حرم امام رضـا(ع) و پیاده‌روی اربعین و حتـی برخـی پیاده‌روی‌هـای طولانـی سـیاحتی یـا طبیعت‌گـردی، قابل استفاده و پرفایده است.
 
بر همین اساس دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت مجموعه‌ای از توصیه‌های طب ایرانی از جمله پیشنهادهای پیش از سفر، توصیه‌هایی برای مسافر سالک، ملزومات سفر و پیاده‌روی، توصیه برای درست راه رفتن، توصیه‌های عمومی غذایی، بیماری‌های رایج در سفر اربعین، تدابیر بهداشتی گروه‌های خاص، توصیه‌هایی به موکب‌داران و بسته پیشنهادی برای دل و دماغ مسافر سالم را در قالب کتاب «زیارت به سلامت» به صورت PDF منتشر و در اختیار عموم قرار داده است.
 
زائران سفر اربعین با مطالعه این کتاب می‌توانند اقدامات پیشگیرانه و توصیه‌های مهم طب ایرانی برای سفر اربعین را بیاموزند و در این سفر معنوی به کار بگیرند.

کتاب زیارت به سلامت

انتهای پیام
captcha