آخرین خبرها از پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 4164782
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۹

آخرین خبرها از پیاده‌روی اربعین

ازدحام در مرز مهران، فروش ارز اربعین در روز جمعه و ارائه خدمات درمانی رایگان به زائران اربعین مهم‌ترین خبرهای اربعینی هفته جاری است.

جمعه/ آخرین خبرهای پیاده‌روی اربعینبه گزارش ایکنا، از اول ماه صفر، سفر زائران اربعین از ایران و نقاط مختلف کشور عراق به سمت کربلای معلی آغاز شده است. بسیاری از زائران نیز در روزهای آینده سفر خود را آغاز خواهند کرد اما نکته مهم در این سفر معنوی، آگاهی از اطلاعات و رخدادهای مربوط به این سفر است تا زائران بتوانند با آسودگی بیشتری راهی پیاده‌روی اربعین شوند بر همین اساس به زائران اربعین توصیه می‌شود حتماً خبرهای مهم پیاده‌روی اربعین را مطالعه کنند.

ایجاد دو تونل سرد در مرز مهران

از جمله مسائل مهمی که زائران اربعین باید بدانند، خدمت رسانی وزارت بهداشت در داخل مرزهای ایران و خدمت رسانی جمعیت هلال احمر در خاک ایران و عراق است. هر زائری که در طول مسیر اربعین دچار مشکل شد به راحتی می‌تواند به چادرهای هلال احمر و وزارت بهداشت مراجعه و خدمات درمانی دریافت کند. در همین راستا دو تونل سرد برای رفاه حال زائران اربعین حسینی در مرز مهران از سوی اعضای جمعیت هلال احمر راه‌اندازی شده است.

دریافت دینار عراقی بدون کد سامانه سماح

به‌دلیل مشکلات پیش‌آمده در سامانه سماح، سخنگوی ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد: زائران می‌توانند بدون ارائه کد زائر که باید از سامانه سماح دریافت می‌کردند، از بانک‌ها دینار بگیرند.

متأسفانه از زمان آغاز ثبت‌نام زائران در سامانه سماح(زیر نظر سازمان حج و زیارت) این سامانه به صورت مکرر دچار مشکل شده است و ثبت‌نام زائران را به مشکل مواجه کرده است.

هزینه رومینگ؛ نصف سال گذشته 

همچنین از سوی معاون وزیر ارتباطات اعلام شد: هزینه‌های رومینگ در ایام اربعین امسال نسبت به پارسال نصف شده است.

الزام فروش ارز اربعین در شعب کشیک تا ساعت ۱۸ 

بانک مرکزی شش بانک عامل سپه، ملی، تجارت، پست بانک، صادرات و پارسیان را مکلف کرد ترتیبی اتخاذ کنند که در فروش‌های حضوری بانک‌های عامل نسبت به معرفی شعب کشیک فعال تا ساعت ۱۸ ایام کاری در مراکز پرتقاضا اقدام و اطلاع‌رسانی کنند.

همچنین بانک مرکزی از بانک‌های عرضه‌کننده ارز اربعین خواست به قید فوریت شرایط فروش ارز اربعین در سرفصل مذکور برای تمامی مراجعین بدون محدودیت داشتن یا افتتاح حساب در بانک‌ها فراهم کنند.

شعب 4 بانک برای فروش ارز اربعین جمعه فعالند

زائران اربعن روز جمعه سوم شهریور ماه برای خرید و تحویل ارز مورد نیاز می‌توانند به شعب منتخب بانک‌های سپه، ملی و پست بانک مراجعه کنند. باجه بانک پارسیان مستقر در سالن سلام فرودگاه امام خمینی(ره) نیز به صورت شبانه‌روزی آماده فروش ارز زیارتی است.

کربلا 12 روز تعطیل است

استاندار کربلا نیز اعلام کرد: ادارات این استان از یکشنبه آینده تا پنجشنبه تعطیل هستند. رئیس پلیس کربلا هم اعلام کرد در راستای اجرای طرح امنیتی ویژه مراسم اربعین، عملیات پیشدستانه گسترده‌ای در محور شمالی این استان و در مناطق الوند و الرفیع و الخنافسه اجرا شده است. در این عملیات نیروهای ویژه و گردان تاکتیکی و نیروهای مبارزه با جرایم و نیروهای امنیت ملی با حمایت نیروی هوایی ارتش شرکت داشتند.

ازدحام در پایانه مرزی مهران

پایامه مرزی مهران در طول سال‌های اخیر پرازدحام‌ترین مرز خروجی ایران به سمت عراق بوده است. در ایام اربعین نیز این ازدحام به شدت افزایش می‌یابد. امسال نیز اگر چه هنوز به روزهای پیک خروج زائران ایرانی از مرزها نرسیده‌ایم، اما مرز مهران به شدت شلوغ است و از زائران اربعین خواسته شده پنج مرز دیگر را برای خروج از کشور انتخاب کنند.

آخرین نسخه اپلیکیشن راهنمای زائر اربعین 

وحید سلیمی‌، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمرنیز با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با فعالان ستاد مردمی راهنمای زائر، گفت: در نسخه اولیه اپلیکیشن راهنمای زائر، پیام‌ها و محتواهای آموزشی جمعیت هلال احمر ویژه مراسم اربعین بارگذاری شد.

سلیمی افزود: در نسخه جدید این اپلیکیشن، نشانی مراکز امدادی و درمانی جمعیت هلال احمر نیز در کنار آموزش‌های اربعینی، در کافه بازار در دسترس عموم کاربران قرار گرفته است. بنابراین گزارش،‏«راهنمای زائر اربعین» در کافه بازار اندروید از طریق لینک زیر قابل مشاهده، بارگیری و نصب است: http://cafebazaar.ir/app/?id=com.zemtrix.zaer&ref=share

انتهای پیام
captcha