نشانی موکب‌های بانوان اربعین
کد خبر: 4165082
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱

نشانی موکب‌های بانوان اربعین

دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی از فعالیت 100 موکب ویژه بانوان در اربعین حسینی خبر داد و اعلام کرد: اطلاعات این موکب‌ها مدام به روز می‌شود.

آدرس موکب‌های بانوان اربعینبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، مجید نامجو، دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی اطلاعات مربوط به ۱۰۰ موکب خدمت رسانی ویژه بانوان در اربعین حسینی در پایانه‌های مرزی و عتبات عالیات را اعلام کرد.

وی گفت: در این موکب‌ها خدمات مختلفی از اختصاص اتاق «کودک و مادر»، مهد و اتاق بازی کودکان، توزیع بسته‌های بهداشتی ویژه خانم‌ها، خدمات درمانی و پزشکی، توزیع بسته‌های فرهنگی، خدمات طب ایرانی-اسلامی، ترجمه و... به بانوان ارائه می‌شود.
نامجو در خصوص وضعیت خدمت رسانی به زوار اربعین گفت: سال گذشته و برای نخستین بار به تجمیع اطلاعات مواکب که به طور ویژه مشغول خدمت رسانی به بانوان بودند اقدام شد و بیش از ۱۵۰ موکب تخصصی بانوان از سراسر کشور مورد شناسایی قرار گرفت که در راهپیمایی عظیم اربعین در شهر‌های مختلف ایران و عراق و در مسیر‌های مواصلاتی شهر‌های زیارتی عراق و به طور خاص نجف و کربلا و طریق مشایة الحسین (ع) حضور و مشارکت فعال داشته و مدیر اجرایی در صدور پروانه موکب بانوان بزرگوار کشورمان هستند.


جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در خصوص نحوه خدمت رسانی این مواکب در سال جاری گفت: در سال جاری اقدامات بسیاری برای به روزرسانی اطلاعات مرتبط با مکان و نحوه خدمت رسانی مواکب خدمت رسان به بانوان در دستور کار قرار گرفت که تا به امروز موفق به به روزرسانی اطلاعات قریب به ۱۰۰ مورد از این مواکب شده‌ایم که این تلاش برای تکمیل اطلاعات ادامه دارد و سعی می‌کنیم تا اطلاعات جدید را از طریق رسانه‌های جمعی در اختیار مردم قرار دهیم.

زهرا سعیدی مبارکه از خادمان امور بانوان ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات نیز در این خصوص گفت: برای توزیع عادلانه خدمات موکب‌های بانوان و امکان ارائه خدمات به بیشترین جمعیت اعزامی، برنامه ریزی شده تا این موکب‌ها حداکثر ۴۸ ساعت پذیرای یک زائر باشند لذا به همه زائران به ویژه بانوان توصیه می‌کنیم زیارت اربعین را به عنوان یک زیارت عبوری ببینند و از اقامت طولانی پرهیز کنند.

نشانی موکب‌های بانوان اربعین 1402

انتهای پیام
captcha