موکب اوقاف استان مرکزی هر شب از دو هزار زائر اربعین پذیرایی می‌کند
کد خبر: 4166382
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
در کاظمین

موکب اوقاف استان مرکزی هر شب از دو هزار زائر اربعین پذیرایی می‌کند

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از اطعام و اسکان هر شب دو هزار نفر از زائران اربعین در موکب اوقاف استان مرکزی در کاظمین خبر داد و گفت: این موکب پرچم‌دار خدمت‌رسانی به زائران در این شهر مقدس است.

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقافبه گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، در جریان بازدید از موکب سیدالشهدا(ع) اراک مستقر در کاظمین گفت: بسیاری از افراد در قالب‌هایی نظیر هیئت‌های مذهبی، مجموعه‌های اوقاف، متولیان موقوفات و اصحاب وقف با برپایی موکب در مسیرهای پیاده‌روی اربعین خدماتی را به زائران ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین امسال زودتر از هر سال و با جمع کثیری از عاشقان اهل‌ بیت(ع) آغاز شد، بیان کرد: خادمان آستان مقدس امامزادگان، کارکنان اداره‌کل اوقاف و هیئت امنای امامزادگان نیز با برپایی موکب سیدالشهدا(ع) در مسجد جامع براثا به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

حجت‌الاسلام عادل افزود: برپایی موکب سید‌الشهدا(ع) در مسجد جامع براثا با توجه به سبقه تاریخی این مکان مقدس علاوه بر اینکه حلاوت و شیرینی خاصی را برای زائران دارد، با توجه به استقرار این موکب در شهر کاظمین و در کنار زیارت حضرت موسی ابن جعفر(ع) و امام جواد(ع) حال و هوای امام رضایی را برای زائران تداعی می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه در هر وعده بیش از دو هزار زائر در موکب اوقاف استان مرکزی اطعام و پذیرایی می‌شوند، افزود: جهت رفاه حال زائران موکب سیدالشهدا(ع) واقع در مسجد براثا به سرویس بهداشتی، حمام، محل خواب وسایل سرمایشی و دیگر امکانات مجهز است و امسال آمادگی داریم هر شب حداقل دو هزار زائر را پذیرایی و اسکان دهیم.

حجت‌الاسلام عادل در پایان گفت: اقامه نماز جماعت، ختم قرآن، ختم صلوات، قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی مذهبی به‌صورت روزانه در برنامه فرهنگی موکب گنجانده شده است.

انتهای پیام
captcha