نظارت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای حفظ سلامت زائران اربعین
کد خبر: 4166703
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴

نظارت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای حفظ سلامت زائران اربعین

معاون فنی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه سه موکب در سطح شهر شیراز در حال خدمت‌رسانی به زائران حسینی هستند، گفت: در این موکب‌ها، یک کارشناس مبارزه با بیماری‌ها و یک پزشک حضور دارند.

نظارت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر مواکب اربعینیبه گزارش ایکنا از فارس، محمدرضا کریمی، معاون فنی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، امروز، 12 شهریورماه در جریان بازدید از موکب‌های سطح شهر شیراز گفت: یکی از اهداف دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تأمین سلامت و بهداشت زائران اربعین حسینی(ع) است.

وی افزود: در این سفر معنوی، حفظ سلامت زائران از اهمیت بالایی برخوردار است و در همین راستا، برنامه‌ریزی لازم جهت اقدامات کنترلی بهداشتی در شهر شیراز برای سلامت زائران اربعین حسینی(ع) مهیا شده است.

کریمی با بیان اینکه سه موکب در سطح شهر شیراز در حال خدمت‌رسانی به زائران حسینی هستند، ادامه داد: در این موکب‌ها، یک کارشناس مبارزه با بیماری‌ها و یک پزشک حضور دارند.

معاون فنی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت شناسایی و ارجاع موارد مشکوک بیماری گفت: در راستای پیشگیری و مراقبت از بیماری‌‌ها، نیروهای حاضر در موکب‌ها، براساس نظام مراقبت سندرمیک بیماری‌های واگیر، خدمات مراقبت و غربالگری را انجام می‌‌دهند.

وی با بیان اینکه در تجمعات انبوه، بیماری‌های مهمی مانند بیماری‌های قابل انتقال از آب و مواد غذایی و بیماری‌های تنفسی ویروسی، سلامت افراد را تهدید می‌کنند، اظهار کرد: افراد شرکت‌کننده در این تجمع معنوی می‌توانند با رعایت توصیه‌های بهداشتی همچون شست‌وشوی مرتب و صحیح دست‌ها، استفاده از ماسک به‌ویژه توسط افرادی که دارای علائم تنفسی هستند، استفاده از آب سالم بسته‌بندی شده، مصرف غذای سالم بهداشتی و رعایت بهداشت فردی، از ابتلای خود و دیگران به این بیماری‌ها جلوگیری کنند.

کریمی مهم‌ترین نشانه‌های بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا را اسهال، تهوع، استفراغ و گرفتگی شکمی عنوان کرد و افزود: این علائم به طور متوسط ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از عفونت ظاهر شده و برای یک تا دو روز ادامه پیدا می‌کند.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به زائران توصیه کرد: در صورت داشتن هرگونه علائم تنفسی و گوارشی، به نزدیک‌ترین تیم ثابت یا سیار ارائه خدمات پزشکی در مسیر خود مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha