خدمت‌رسانی 5 مبلغ دینی در موکب اوقاف البرز
کد خبر: 4167045
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷

خدمت‌رسانی 5 مبلغ دینی در موکب اوقاف البرز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز با بیان اینکه چندین سال است که اوقاف برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین مبلغ اعزام می‌کند، از فعالیت پنج مبلغ دینی در موکب این نهاد در نجف خبر داد.

حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف البرزحجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با بیان اینکه چندین سال است که اوقاف برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین مبلغ اعزام می‌کند، از فعالیت پنج مبلغ دینی در موکب این نهاد در نجف خبر داد و گفت: تبلیغ چهره به چهره، برگزاری جلسات هم‌اندیشی مبلغان و خادمان امام حسین(ع)، برپایی سخنرانی مبلغان دینی و پاسخگویی به سؤالات اعتقادی از مهم‌ترین اقدامات این مبلغان است.

وی برپایی اقامه نماز جماعت به همراه سخنرانی مذهبی، برگزاری مسابقات فرهنگی به همراه اهدای جوایز فرهنگی، پخش کلیپ‌های مرتبط با اربعین حسینی را از دیگر اقدامات مبلغان اعزامی برشمرد و افزود: در کنار اقدامات مذکور قرائت زیارت وارث، مداحی و مرثیه‌سرایی، ارائه خدمات مشاوره‌ای نیز توسط آنها در موکب اوقاف البرز ارائه می‌شود.

دشتکی با بیان اینکه این مبلغان تا زمان برپایی موکب اوقاف البرز یعنی 20 شهریور در نجف حضور فعال دارند، افزود: متأسفانه گاهی اوقات در مسیر پیاده‌روی اربعین فعالیت‌های فرقه‌های نوظهور را مشاهده می‌کنیم که سعی در به انحراف کشاندن اذهان مردم را دارند، مبلغان با حضور خود جلوی این اقدامات را می‌گیرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز توضیح داد: این مبلغان پس از گذراندن دوره توانمندسازی به عراق اعزام شدند که تعدادی از آنها به زبان‌های خارجی آشنایی دارند و می‌توانند در مسیر پیاده‌روی اربعین با زائران غیرایرانی ارتباط مؤثری را برقرار کنند.

انتهای پیام
captcha