اعلام برنامه‌های مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در البرز
کد خبر: 4167096
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶

اعلام برنامه‌های مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در البرز

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به برنامه‌های اجرایی پیاده‌روی جاماندگان اربعین در این استان گفت: برای این روز مراسم چهارپایه‌خوانی و تعزیه‌خوانی همراه با ویژه‌برنامه‌های مختلف برای کودکان تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام مهدی ولائی برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز

حجت‌الاسلام مهدی ولائی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب، مبنی بر اینکه پیاده‌روی اربعین همیشه باید در قله بماند و پرچمش روز به روز برافراشته‌تر شود، اظهار کرد: امسال سازمان تبلیغات رویکرد جدیدی ارائه کرده و محله‌های اربعینی را تدارک دیده است که مردم دورهم جمع می‌شوند و با زنده نگه‌داشتن این سنت، مراسم خود را اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه برپایی راهپیمایی پیاده‌روی اربعین برگرفته شده از روایتی از امام صادق (ع) است، افزود: در این روایت اشاره شده است که «هرکس از خانه‌اش به قصد زیارت حسین بیرون آید، اگر پیاده باشد، خداوند، برای هر گامش حَسَنه‌ای را می‌نویسد و یک سیئه را پاک می‌کند» که نشان می‌دهد خروج از منزل به قصد زیارت موضوعیت دارد.

این مسئول گفت: کسانی که جامانده اربعین هستند اگر شرایطش را داشتند و مشکلی بر سر راهشان نبود، قطعا با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) می‌رفتند، از این‌رو این افراد نیز شامل این روایت می‌شوند زیرا اراده کرده‌اند و از منزلشان خارج شدند که خود این حرکت، حرکتی مقدس و الهی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در ادامه با اشاره به برنامه‌های اجرایی پیاده‌روی جاماندگان اربعین در این استان افزود: برنامه‌های این روز از صبح روز اربعین آغاز می‌شود و مواکب فعال هستند. در روز اربعین برخی مسیرهای پیاده‌روی جاماندگان به امامزادگان البرز ختم می‌شود و هیئت‌های مردمی به‌صورت دسته‌جمعی در این مراکز معنوی جمع می‌شوند.

وی اظهار کرد: برای این روز مراسم چهارپایه‌خوانی و تعزیه‌خوانی همراه با ویژه‌برنامه‌های مختلف برای کودکان تدارک دیده شده است؛ پیش‌بینی می‌شود اوج حضور مردم همزمان با برگزاری نماز باشکوه ظهر و عصر در امامزادگان استان باشد. همچنین تمهیداتی برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی در طول مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده انجام شده است که در این ایستگاه‌ها اقلام فرهنگی نیز توزیع می‌شود.

ولائی‌برحق در پایان با بیان اینکه مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین در شهرستان کرج از آستان مقدس امامزاده حسن(ع) تا امامزاده محمد(ع) حصارک تعیین شده است، گفت: این مراسم از ساعت ۹ صبح آغاز خواهد شد.

انتهای پیام
captcha