اعزام ۱۰۳ دستگاه اتوبوس به مرز مهران برای بازگشت زائران گیلانی
کد خبر: 4167636
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱

اعزام ۱۰۳ دستگاه اتوبوس به مرز مهران برای بازگشت زائران گیلانی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: در ۴۸ ساعت گذشته برای تسهیل در بازگشت هم‌استانی‌ها ۱۰۳ دستگاه اتوبوس را به مرز مهران اعزام کردیم و از شامگاه ۱۶ شهریور ۴۳ سرویس از مرز مهران به استان انجام شده و تعدادی اتوبوس هم در حال حاضر از محور رشت به مهران در حرکت هستند.

اتوبوس ها در پایانه مرزی مهران

به گزارش ایکنا از گیلان، غلامعلی نیک‌فهم، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در گفت‌وگو با شبکه استانی باران در خصوص آخرین گزارش جابه جایی زائران اربعین، اظهار کرد: از 27 مردادماه که شروع عملیات اربعین بود تاکنون 710 سفر از مرکز استان به مرز مهران و خسروی داشتیم.

وی با بیان اینکه 12 هزار نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی از استان گیلان به مرز مهران و خسروی اعزام شدند، افزود: 90 درصد زائران به مرز مهران و مابقی به مرز خسروی اعزام شده‌اند.

نیک‌فهم گفت: در ساعات بعد از مراسم اربعین تمهیدات لازم برای بازگشت زائران به استان بیشتر شد، بطوری‌که در 48 ساعت گذشته برای تسهیل در بازگشت هم‌استانی‌ها 103 دستگاه اتوبوس را به مرز مهران اعزام کردیم و از شامگاه 16 شهریور 43 سرویس از مرز مهران به استان انجام شده و تعدادی اتوبوس هم در حال حاضر از محور رشت به مهران در حرکت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه عملیات اربعین تا زمان جابه جایی کامل زائران گیلانی به استان ادامه دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از زائران با وسیله نقیله شخصی تردد می‌کنند و خوشبختانه تاکنون حادثه ترافیکی برای زائران گیلانی نداشتیم لذا توصیه می‌کنیم این چند روز پیش‌رو هم احتیاط لازم را داشته باشند و از شتاب، سرعت و سبقت غیر مجاز خودداری کنند.

انتهای پیام
captcha