سهمیه خوزستان در مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن اوقاف اعلام شد
کد خبر: 4181499
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷

سهمیه خوزستان در مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن اوقاف اعلام شد

سهمیه استان خوزستان برای شرکت در مرحله نهایی چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در رشته‌های آوایی، معارفی و همخوانی قرآن کریم اعلام شد.

چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن

جلیل سرخی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: سهمیه اعزامی نمایندگان استان خوزستان به مرحله نهایی چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام شد.

وی بیان کرد: براساس اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در گروه آقایان و در رشته ترتیل 2 نفر، رشته قرائت 2 نفر، رشته حفظ کل 2 نفر، رشته حفظ 20 جزء عدم کسب حد نصاب امتیاز، رشته دعاخوانی 1 نفر، رشته اذان بدون سهمیه و در گروه بانوان در رشته ترتیل 2 نفر، قرائت 4 نفر، حفظ کل 1 نفر، حفظ 20 جزء 1 نفر، رشته دعاخوانی 2 نفر، در مرحله نهایی این دوره از مسابقات قرآن کریم حضور دارند.

سرخی همچنین سهمیه گروه‌های تواشیح استان در چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن  سازمان اوقاف و امور خیریه را 4 گروه نورالزهرا، نورالهدی و آل یاسین در گروه آقایان و نورالزهرا در گروه خانمها اعلام کرد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: همچنین 9 نماینده از استان خوزستان در آزمون‌های معارفی این دوره از مسابقات شرکت خواهند کرد.

گفتنی است؛ چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن از 9 آذرماه به میزبانی شهر بجنورد استان خراسان شمالی برگزار می‌شود. این دوره از مسابقات در ایام فاطمیه(س) از ۹ تا ۱۲ آذر ابتدا در بخش نغماتی آن شامل تواشیح، اذان و اجرای گروه‌های هم‌خوانی و هم‌آوایی اجرا و در ادامه ۱۲ تا ۱۸ آذر رقابت‌های بخش قرائت آوایی شامل قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ اجزاء و حفظ کل قرآن برپا می‌شود.

انتهای پیام
captcha