برگزاری 75 محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی در خراسان‌شمالی
کد خبر: 4182336
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۱

برگزاری 75 محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی در خراسان‌شمالی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی از برگزاری ۷۵ محفل انس با قرآن همزمان با مرحله کشوری چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالیحجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد: به‌مناسبت برگزاری چهل‌وششمین دوره مسابقات  سراسری قرآن، ۴۶ محفل انس با قرآن در این استان برای علاقه‌مندان در نظر گرفته شده بود که با توجه به استقبال از سوی آموزش و پرورش، سازمان‌ها و دستگاه‌ها تعداد آن‌را به ٧۵ محفل افزایش داده‌ایم تا اقشار مختلف از این فضای معنوی بهره‌مند شوند.
 
وی افزود: ۲۵ محفل در مساجد استان، پنج محفل در امامزادگان شاخص در بجنورد، شیروان، اسفراین، جاجرم و فاروج، ۲۵ محفل در مدارس استان، پنج محفل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برگزار می‌شود و مابقی محافل نیز در سازمان‌ها، حوزه‌های علیمه، اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی، صنایع بزرگ و کارخانجات استان برگزار خواهد شد.
 
آسوده هدف از برگزاری محافل انس قرآن کریم را ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، آشنایی هرچه بیشتر اقشار مختلف جامعه با قرآن و فرهنگ قرآنی، ارتقای سبک زندگی قرآنی در جامعه، بالا بردن و ارتقای دانش قرآنی در بخش‌های مختلف از جمله قرائت، ترتیل، حفظ، تفسیر قرآنی، معارف قرآنی و سایر حوزه‌ها عنوان کرد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: آشنایی مردم با تلاوت زیبای قرآن از دیگر اهداف برگزاری محافل انس با قرآن کریم است که سبب علاقه‌مندی بیشتر افراد جامعه به یادگیری و آموزش قرآن خواهد شد.
 
وی افزود: هفت قاری ممتاز ایرانی که بین‌المللی هستند در این دوره از مسابقات در بجنورد مرکز استان خراسان‌شمالی حضور خواهند یافت که از این افراد و همچنین سایر اساتید مجرب دعوت می‌کنیم تا در محافل انس با قرآن کریم شرکت داشته باشند.
 
آسوده تصریح کرد: علاوه بر این محفل‌های انس با قرآن کریم، کارگروه‌هایی نیز در بخش‌های مختلف در راستای آموزش گروه‌ها برگزار خواهیم کرد که در این میان از اساتید مجرب استفاده خواهیم کرد.
 
وی با بیان اینکه خراسان‌شمالی از ٩ تا ۱۷ آذرماه سال جاری میزبان این مسابقات سراسری است، تصریح کرد: ۶۷۰ شرکت‌کننده ممتاز کشور در چهل‌و‌ششمین مسابقات سراسری قرآن که ٩ آذرماه در بجنورد برگزار می‌شود با هم به رقابت می‌پردازند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی افزود: در بخش آوایی انفرادی این مسابقات شامل حفظ (۵،۱۰،۲۰،۳۰ جزء) قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم و در بخش معارف عمومی شامل ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن و در بخش معارف تخصصی نیز شامل معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه است.
 
وی با اشاره به اینکه مسابقات آقایان در مجموعه هتل داریوش و بانوان در مجموعه کمپ پتروشیمی بجنورد برگزار می‌شود، گفت: حدود یک هزار نفر با احتساب نیروهای اجرایی مهمان خراسان‌شمالی خواهند بود و تمامی تمهیدات لازم برای اسکان و پذیرایی این افراد اندیشیده شده است.
انتهای پیام
captcha