ورود دستگاه‌های اجرای برای برگزاری باشکوه مسابقات قرآن
کد خبر: 4183935
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
امام جمعه آشخانه خواستار شد:

ورود دستگاه‌های اجرای برای برگزاری باشکوه مسابقات قرآن

امام جمعه آشخانه از برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم به عنوان رویداد عظیم فرهنگی یاد کرد و بر ضرورت ورود و همراهی دستگاه‌های مختلف اجرایی خراسان‌شمالی برای برگزاری هر چه باشکوهتر این حرکت قرآنی عظیم در بعد مادی و معنوی و تلاش همه دستگاه‌ها برای ارتقا فکری و قرآنی جامعه تاکید کرد.

ورود دستگاه‌های اجرای برای برگزاری باشکوه مسابقات قرآنبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از ستاد خبری چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی خراسان‌شمالی،حجت‌‌السلام محمدجواد شریعتی‌نژاد، امام جمعه آشخانه از برگزاری این دوره از مسابقات قرآن کریم در خراسان‌شمالی به عنوان یک رویداد عظیم فرهنگ ساز در جامعه یاد کرد و  با توجه به دستاوردهای این حرکت قرآنی در جامعه که زمینه ساز رشد فکری، معنوی و اعتقادی می شود، افزود: این دستاوردها خود  سه حرکت علمی، فرهنگی و معنوی را برای جامعه اسلامی به ارمغان می‌آورد.

وی به اثرات مثبت این رویداد و بهره‌گیری از این کتاب آسمانی در بعد علمی اشاره کرد و از اینکه می‌توان از بستر این اتفاق می‌توان شاهد افزایش آگاهی افراد جامعه از این کتاب آسمانی شد و به دنبال آن نیز حرکت‌های فکری انسان را به سمت تربیت و تکامل اخلاقی پیش خواهد برد، سخن گفت.

وی با بیان اینکه قرآن بیانگر درد و درمان‌ها است و فاصله گرفتن از اخلاق  یکی دردهای امروز جامعه ما است، تصریح کرد:  برگزاری رویدادهایی از این دست بستر مناسبی بوده تا بتوان جامعه را به سوی معنویت و اخلاق گرایی با بهره گیری از این کتاب آسمانی سوق دهیم و این کتاب نسخه شفا بخش جامعه امروز است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آشخانه ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و برگزاری این رویداد تاریخی در خراسان‌شمالی بر ضرورت ورود و همراهی دستگاه‌های مختلف اجرایی برای برگزاری هر چه باشکوهتر این حرکت قرآنی عظیم در بعد مادی و معنوی تاکید کرد، افزود: همه دستگاه‌ها موظف هستند برای ارتقا فکری و قرآنی جامعه تلاش کنند. 

شریعتی‌نژاد همچنین از آحاد مردم خواست تا اداره کل اوقاف و امور خیریه را در این امر با حضور پرشور خود در محافل قرآنی یاری دهند، زیرا برگزاری این محافل بدون حضور مردم اثرگذار و نتیجه بخش نخواهد بود. 

وی به آثار تربیتی قرآن هم اشاره کرد و بر ضرورت بهره‌مندی مردم از این کتاب آسمانی تاکید، خاطرنشان کرد: برگزاری این مسابقات انس و الفت مردم را با این کتاب آسمانی بیش از بیش خواهد کرد و اثرات آن را در تار و پود زندگی خود خواهند دید.

وی فرهنگسازی در عموم جامعه را یکی دیگر از کارکردهای مسابقات عنوان کرد، گفت: از طریق مسابقات است که توده مردم با فرهنگ قرآن آشنا شده و این سبب می‌شود عموم مردم در زمان برگزاری مسابقات چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم در محضر قرآن حضور داشته باشند.

براساس این گزارش، چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور ۳۵۶ شرکت کننده ممتاز کشوری، ۴۰ داور مسابقات بین المللی و برگزاری ۷۰ محفل انس با قرآن در سراسر شهرستان‌های استان و مراکز علمی و صنایع بزرگ، مدارس، مساجد، امامزاده‌گان و دارالقرآن‌ها از نهم تا ۱۸ ماه جاری در بجنورد در بخش‌های آوایی انفرادی شامل حفظ (کل و ۲۰ جزء) قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha