لازمه توسعه فعالیت‌های قرآنی، برگزاری مسابقات است
کد خبر: 4184196
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
فرماندار شهرستان مانه:

لازمه توسعه فعالیت‌های قرآنی، برگزاری مسابقات است

فرماندارشهرستان مانه به آثار و برکات برگزاری رویدادهای قرآنی پرداخت و لازمه توسعه فعالیت‌های قرآنی را برگزاری مسابقات عنوان کرد.

منوچهر یوسفی، فرماندار شهر مانهبه گزارش ستاد خبری چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی خراسان‌شمالی، منوچهر یوسفی، فرماندار شهرستان مانه با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت مسلمانان است و آشنایی با قرآن و تدبر در آیات قرآنی در زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و سیاسی راهگشا خواهد بود، بنابراین لازمه توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و فرهنگ قرآن در جامعه برگزاری رویدادهایی از این دست است.

وی برگزاری محافل و مسابقات قرآن را در پرورش استعدادها موثر دانست و انس و الفت مردم با این کتاب را از دیگر آثار و برکات برگزاری این رویداد برشمرد.

یوسفی با تقدیر از افرادی که شرایط را برای برگزاری این رویداد فراهم کرده‌اند تا شاهد حضور قاریان بین‌المللی و بهره‌مندی علاقه‌مندان و فعالان قرآنی  از این مهم برای ارتقا سطح فعالیت‌های خود باشند، گفت: محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری بین‌المللی در مسجد جامع پیش قلعه براساس هماهنگی‌هایی که با دفتر امام جمعه شهرستان، اداره اوقاف، شورای شهر و معتمدان صورت گرفته برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای برگزاری این محافل بهره گرفتیم و این اتفاق زمینه را برای رونق بیشتر محافل قرآنی در  استان فراهم و انگیزه را در فعالان قرآنی بیشتر خواهد کرد. 

یوسفی به پشتیبانی‌های صورت گرفته از سوی مردم و دولت از محافل قرآنی اشاره کرد،گفت: این محافل زمینه را برای ترغیب و تشویق مردم و حضور جوانان و نوجوانان در محافل قرآنی و مسابقات ارتقاء وضعیت فرهنگی جامعه دارد.

وی با بیان این که  برپایی محفل نورانی انس با قرآن فضای جامعه را نورانی و روحانی خواهد کرد، اظهار کرد: برگزاری این محافل می‌تواند آثار معنوی کلام نور و ترویج فرهنگ قرآنی را به خصوص در بین نسل جوان به دنبال داشته باشد.

براساس این گزارش، چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور ۳۵۶ شرکت کننده ممتاز کشوری، ۴۰ داور مسابقات بین المللی و برگزاری ۷۰ محفل انس با قرآن در سراسر شهرستان‌های استان و مراکز علمی و صنایع بزرگ، مدارس، مساجد، امامزاده‌گان و دارالقرآن‌ها از نهم تا ۱۸ ماه جاری در بجنورد در بخش‌های آوایی انفرادی شامل حفظ (کل و ۲۰ جزء) قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha