برپایی مسابقات سراسری قرآن اوقاف با یاد شهدای غزه
کد خبر: 4184250
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲

برپایی مسابقات سراسری قرآن اوقاف با یاد شهدای غزه

چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه با یاد شهدای غزه و همچنین محکومیت هتاکی‌های اخیر به ساحت نورانی قرآن برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف با یادی از شهدای غزهبه گزارش ایکنا، چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه از 9 تا 18 آذرماه به یاد شهدای  فلسطین به ویژه غزه که طی چهل روز از آغاز عملیات طوفان‌الأقصی به شهادت رسیدند در شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

در جریان برگزاری برنامه‌های تدارک دیده شده از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، جامعه قرآنی، هتاکی‌های اخیر به ساحت نورانی قرآن کریم را نیز محکوم می‌کنند.

مراسم افتتاحیه مسابقات به تاریخ 9 آذر ساعت 14:30 در محل هتل داریوش بجنورد، برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید؛

مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف ۹ آذر در بجنورد آغاز می‌شود

انتشار جداول زمان اجرای شرکت‌کنندگان در مسابقات سراسری قرآن اوقاف


براین اساس طی دو روز برگزاری بخش نغمات دینی آقایان و بانوان، 46 مرد و زن در بخش دعا و اذان با یکدیگر به رقابت پرداخته و علاوه بر آن شاهد رقابت 25 گروه مدیحه‌سرایی در بخش آقایان و بانوان خواهیم بود.

بخش آوایی بانوان در این دوره از مسابقات طی روزهای دوشنبه تا پنجشنبه 13 تا 16 آذر با رقابت در رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق و ترتیل برگزار می‌شود و در مجموع 73 نفر از بانوان در رشته قرائت و حفظ کل و حفظ بیست جزء با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

بخش آوایی آقایان نیز دوشنبه تا پنجشنبه 13 تا 16 آذر برگزار می‌شود که طی آن 46 نفر در بخش قرائت تحقیق و ترتیل و 25 نفر در رشته حفظ کل و 18 نفر در رشته حفظ 20 جزء با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

علاوه بر این با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مدت برگزاری این دوره، جمعی از قاریان ممتاز و بین‌المللی برای برگزاری محافل انس با قرآن کریم به شهرستان‌های استان اعزام خواهند شد.

همچنین در فاصله یک هفته مانده به برگزاری این دوره، اداره اوقاف شهرستان اسفراین، اقدام به برگزاری محفل انس با قرآن با حضور حامد علیزاده؛ قاری بین‌المللی کرد و این محفل با استقبال چشمگیری از سوی مردم قرآن‌دوست این شهرستان مواجه شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha