آئین آغازین چهل‌وششمین مسابقات سراسری قرآن برگزار می‌شود
کد خبر: 4184899
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳

آئین آغازین چهل‌وششمین مسابقات سراسری قرآن برگزار می‌شود

چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام فراخوان در ابتدای امسال برای حضور تمامی افراد بالای 18 سال کشور، در مراحل شهرستانی و استانی برپا شد و حال برترین‌ها در رشته‌های آوایی و نغماتی به مرحله پایانی راه یافته‌اند. آئین آغازین مرحله پایانی نیز 9 آذرماه در بجنورد برگزار می‌شود.

جزئیات آئین آغازین چهل‌وششمین مسابقات سراسری قرآن اعلام شدبه گزارش ایکنا، آئین آغازین مرحله پایانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، 9 آذرماه از ساعت 14:30 در سالن اجتماعات مجتمع اقامتی داریوش بجنورد برگزار می‌شود.

این مراسم با تلاوت هادی اسفیدانی، نماینده کشورمان در چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران آغاز می‌شود، سپس حجت‌الاسلام والمسلمین عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی و دبیر ستاد برگزاری این دوره گزارشی را ارائه خواهد داد.

پخش کلیپ از فرایند برگزاری، سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه بجنورد، اجرای مدیحه‌سرایی و همخوانی از سوی معراج قم و حبل‌المتین زنجان از گروه‌های ممتاز کشور، سخنرانی محمدرضا حسین‌نژاددوین، استاندار خراسان شمالی و علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از دیگر بخش‌های در نظر گرفته شده برای آئین افتتاحیه است.

حسن ختام این مراسم تلاوت حمید شاکرنژاد، قاری بین‌المللی کشورمان خواهد بود.

یادآور می‌شود، چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از 9 تا 18 آذرماه در شهر بجنورد و به همت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

رقابت‌های آقایان در مجتمع اقامتی داریوش و رقابت‌های بانوان در مجتمع پتروشیمی بجنورد در دو بخش نغماتی(دعاخوانی، همخوانی و مدیحه‎سرایی و اذان ویژه آقایان) و آوایی(قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و حفظ 20 جزء) برپا می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha