نهادینه‌سازی قرآن بستری برای انسان‌سازی است
کد خبر: 4185562
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
استاندار خراسان‌شمالی؛

نهادینه‌سازی قرآن بستری برای انسان‌سازی است

استاندار خراسان‌شمالی بر بهره‌گیری از قرآن در راستای نهادینه‌سازی مفاهیم آن تاکید کرد، گفت: ایستادگی ایران در مقابل تمامی قدرت‌های پوشالی نشات گرفته از مقام معظم رهبری بوده که کلام قرآن در وجودشان نهادینه شده است.

محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، محمد‌رضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان‌شمالی، امروز ۱۲ آذرماه در آیین پایانی بخش نغمات دینی، چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن  کریم به میزبانی خراسان‌شمالی با بیان اینکه انس گرفتن با قرآن یعنی نفوذ تمام ویژگی‌های قرآن در انسان، افزود: اگر خانواده‌ها به این باور برسند که قرآن در تمامی زمینه‌ها مدیریت، خانوادگی، نظامی، علم و دانش جنبه هدایتی دارد،از آن مکرر بهره خواهند گرفت.
 
وی نهادینه‌سازی قرآن را موجب انسان‌سازی دانست،گفت: نهادینه شدن  الله اکبر در وجود انسان‌ها،  بیانگر این است که از هیچ قدرتی نخواهیم ترسید.
 
حسین‌نژاد ادامه داد: اگر امروز می‌بینیم جمهوری اسلامی در مقابل تمامی قدرت‌های پوشالی ایستادگی کرده و به عنوان قطب اسلامی مطرح است، نشات گرفته از مقام معظم رهبری بوده که کلام قرآن در وجودشان نهادینه شده است.
 
رئیس ستاد برگزاری چهل و ششمین مسابقات سراسری قران کریم در خراسان‌شمالی، با بیان اینکه در واقعه ۱۱ سپتامبر تمامی کشورها خود را در مقابل  آمریکا باختند اما مقام معظم رهبری با شجاعت دینی جلوی آمریکا ایستاد،‌ افزود: این صلابت نشات گرفته از قرآن بوده و افرادی که با قرآن انس گرفتند اخلاق قرآنی در تمامی ابعاد زندگی آنان ساری و جاری است.
 
وی با ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد، گفت: امیدوارم حضور قاریان در خراسان‌شمالی آغازی باشد برای ترغیب فعالان قرآنی و مردمی که عاشقانه در این رویداد حضور یافتند.
 
گفتنی است، چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که از نهم ماه جاری در شهر بجنورد آغاز شده است، امروز با معرفی برترین‌های بخش نغمات دینی در محل سالن اجتماعات مجتمع اقامتی داریوش به کار خود پایان داد و راه یافتگان به بخش آوایی از فردا رقابت خود را آغاز خواهند کرد.
انتهای پیام
captcha