نگاهی به فعالیت کمیته پشتیبانی چهل‌وششمین مسابقات قرآن
کد خبر: 4185899
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸

نگاهی به فعالیت کمیته پشتیبانی چهل‌وششمین مسابقات قرآن

به هنگام برپایی هر رویدادی، افرادی فعالیت دارند که در برابر چشمان مخاطبان نبوده و کمتر از آنان یاد می‌شود. فعالیت عوامل اجرایی یک رویداد را باید قدردان بود.

برای شکل‌گیری یک رویداد، عوامل متعددی دست به دست هم می‌دهند و اگر این رویداد ابعاد کشوری داشته باشد، کار به مراتب سخت‌تر است. تشکیل اتاق فکر و جلسات متعدد زمانی نمود بیرونی دارد که جزئیات نوشته شده بر روی کاغذ عملیاتی شود.

در نبود عوامل اجرایی، محلی برای رقابت نخبگان قرآنی نیز شکل نمی‌گیرد. در گرد هم آمدن همه جزئیات از دعوت میهمانان مدعو، هماهنگی حضور متسابقان، ایاب و ذهاب، برنامه‌ریزی حضور داوران و ... نیاز به افرادی است و در چنین رقابتی، اعضای این گروهِ اجرایی باید سابقه فعالیت در این زمینه‌ها را نیز داشته باشند.

حسین نیک‌نژاد، مسئول کمیته پشتیبانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا به بیان اجمالی از فعالیت‌های این بخش پرداخته است که در فرصت مقتضی، مناسب است تا با ارائه جداول آماری به جزئیات آن پرداخته شود.

نیک‌نژاد از استقرار گروه پشتیباتی، چهار روز پیش از آغاز مسابقات به تاریخ ششم آذرماه در بجنورد خبر داد و افزود: یکی از مهمترین بخش‌های کار، استقبال از شرکت‌کنندگان، داوران و مدعوین است که خوشبختانه تا امروز این مرحله را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی افزود: 70 درصد ورود به محل مسابقات قرآن(شهر بجنورد) را از طریق فرودگاه مشهد مقدس و 10 درصد را از طریق راه آهن مشهد داشتیم، همچنین 20 درصد از طریق فرودگاه بجنورد وارد شدند. اعضای پشتیبانی در محل ورود این عزیزان در ترمینال‌های مشهد مستقر بودند و آنان را برای اعزام به شهر بجنورد که در فاصله 270 کیلومتری مشهد است، هدایت کردند.

نیک‌نژاد افزود: همچنین هماهنگی برای آماده‌سازی اتاق داوران در محل مسابقات در هر دو بخش بانوان و آقایان، اسکان و رفت و آمد داوران و پشتیبانی از اتاق هیئت داوران را داشتیم. به تمامی این موارد باید اسکان و ایاب و ذهاب دیگر عوامل اجرایی مسابقات را افزود.

نگاهی به فعالیت کمیته پشتیبانی چهل‌وششمین مسابقات قرآن

وی بیان کرد: هتل داریوش بجنورد محل برگزاری مسابقات، محل اسکان بخش زیادی از شرکت‌کنندگان است. هتل امیرخانلو، محل اسکان داوران و در هتل لاله نیز بخشی از عوامل را اسکان دادیم و از ظرفیت و همراهی مهمانسراهای دولتی مانند بنیاد شهید، خانه کارگر، کمیته امداد، راه و ترابری، راه آهن و ... بهره‌مند شدیم. عوامل پشتیبانی در این اماکن مستقر هستند و امیدواریم تا به پایان این رویداد میزبانان خوبی برای قرآنیان کشورمان باشیم.

یادآور می‌شود، چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از 9 تا 18 آذرماه در دو بخش آقایان و بانوان به همت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در شهر بجنورد برپا می‌شود.

خبرگزاری ایکنا در راستای تسهیل در امر اطلاع‌رسانی به مخاطبان قرآنی، اخبار، گزارش‌ها، مصاحبه با متسابقان و کارشناسان قرآنی در پرونده‌ای مستقل به اخبار این رویداد بزرگ قرآنی پرداخته است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha