مسابقات زمینه‌ساز تحول در فعالیت‌های قرآنی است
کد خبر: 4185960
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
داور نغمات دینی:

مسابقات زمینه‌ساز تحول در فعالیت‌های قرآنی است

مسعود عنایتی‌مقدم، چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم برگزاری مسابقات را زمینه ساز تحول در فعالیت‌های قرآنی دانست و بر ضرورت ورود ارگان‌ها و نهادهای متولی امور قرآنی و فرهنگی برای شناسایی استعداهای قرآنی تاکید کرد.

عنایتی مقدم، داور نغمات دینیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از ستاد خبری چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم، مسعود عنایتی‌مقدم، داور بخش نغمات دینی این دوره از مسابقات با اشاره به سطح و اجرای خوب متسابقین رشته‌های دعا خوانی و اذان گفت: تغییرات خوبی را نسبت به دوره‌های قبل در اجرای شرکت کنندگان شاهد بودیم و این اتفاق برآیند برگزاری مسابقات بوده و به طور قطع افراد نتایج بهتری را دریافت خواهند کرد.
 
وی با بیان اینکه مشکل خاصی در بخش صوت در رشته همخوانی وجود نداشت، ادامه داد: همخوانی‌ها به نسبت تواشیح ضعیف است و این امر به سبب وجود ریتیمی بوده که در تواشیح وجود دارد و خارج از استانداردهای تجوید است و در واقع قواعد و احکام در آن ساری و جاری نیست، برای همین گروه‌های تواشیح در این بخش قوی‌تر از همخوان‌ها ظاهر می‌شوند.
 
وی اضافه کرد: باید اولویت اول فعالان این عرصه کارکردن در قرائت قرآن و افزایش مهارت‌های قرائت قرآن و تجوید باشد، به گونه‌ای که حرفی برای گفتن داشته باشند و تا زمانی که صداها در هم تنیده شود نمی‌توانند قوی ظاهر شوند.
 
عنایتی‌مقدم که بخش صوت این دوره از مسابقات را در بخش نغمات دینی بر عهده دارد، گفت: همه فعالان قرآنی خواستار برگزاری این رویداد در استان‌های مختلف هستند تا همه اقشار بهره ببرند و زمینه برای ترغیب و تشویق جوانان و نوجوانان به منظور ورود به این مسیر فراهم شود.
 
وی افزود: به طور قطع برگزاری مسابقات تحولی را در استان میزبان ایجاد می‌کند و شاهد رشد و تعالی فعالیت‌های قرآنی خواهیم بود.
 
عنایتی‌مقدم با تاکید بر تحقق رسالت این رویداد در ظهور و بروز استعدادهای تازه جوانان و نوجوانان، افزود: با توجه به اینکه تاکنون این مقوله کم رنگ بوده به نظر می‌رسد، در طول سال ارگان‌ها و نهادهای متولی امور قرآنی و فرهنگی با برگزاری دوره‌های آموزشی، تبلیغ و استعدادیابی در این زمینه گام بردارند تا جوانان قرآنی روز به روز بیشتر شوند، زیرا  اغلب افرادی که در این رویدادها شرکت می‌کنند به صورت شخصی و با عشق و علاقه‌ای که دارند تمرین می‌کنند و خود را به سطح مطلوب می‌رسانند.
 
گفتنی است چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ‌در دو بخش نغمات دینی و آوایی با رقابت ۳۵۶ شرکت‌کننده از نهم ماه جاری در شهر بجنورد آغاز شده و هجدهم آذر نیز به کار خود پایان می‌دهد.
انتهای پیام
captcha