ضبط 90 تلاوت اذان‌گاهی قاریان خراسان شمالی + عکس
کد خبر: 4186427
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸

ضبط 90 تلاوت اذان‌گاهی قاریان خراسان شمالی + عکس

همزمان با میزبانی خراسان شمالی از مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن، با دعوت از 16 قاری استان، در حدود 90 تلاوت برای آماده‌سازی و پخش از صداوسیمای استان در حال ضبط است.

ضبط 90 تلاوت اذان‌گاهی قاریان خراسان شمالیمحسن زاهداحمدی، نماینده شورای عالی قرآن در خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایکنا به بجنورد با اعلام این خبر گفت: در کنار سالن برپایی مرحله نهایی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن، اتفاق مبارکی در حال شکل‌گیری است. با هماهنگی شورای عالی قرآن با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، مجوز ضبط تلاوت اذان‌گاهی 16 نفر از قاریان بومی استان با دکور مسابقات اخذ شد.

معاون فضای مجازی صداوسیمای خراسان شمالی افزود: هر قاری بین سه تا پنج تلاوت و هر تلاوت را بین پنج تا شش دقیقه انجام می‌دهد. این تلاوت‌ها پس از تأیید کارشناسان شورای عالی قرآن، پیش از اذان از صداوسیمای مرکز استان خراسان شمالی پخش می‌شود. پیش‌بینی ما ضبط حدود نود تلاوت است. البته این قاریان یک دوره کارورزی را نیز گذرانده‌اند.

یادآور می‌شود، رقابت‌های بخش آوایی آقایان و بانوان این دوره از مسابقات سراسری قرآن تا ۱۸ آذرماه در بخش آقایان در محل هتل داریوش و در بخش بانوان در مجتمع پتروشیمی ادامه دارد.

همچنین، خبرگزاری ایکنا در راستای تسهیل در امر اطلاع‌رسانی به مخاطبان قرآنی، اخبار، گزارش‌ها، مصاحبه با متسابقان و کارشناسان قرآنی در پرونده‌ای مستقل به اخبار این رویداد بزرگ قرآنی پرداخته است.

 

انتهای پیام
captcha