استقبال مردمی از مسابقات و نوید توسعه فعالیت های قرآنی در استان خراسان شمالی
کد خبر: 4186583
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
حجت‌الاسلام مهدوی‌پور مطرح کرد:

استقبال مردمی از مسابقات و نوید توسعه فعالیت های قرآنی در استان خراسان شمالی

رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد با اشاره به فعالیت این دانشکده و استقبال دانشجویان از حضور نخبگان قرآنی کشور در خراسان شمالی گفت: این فرصت مغتنمی برای ما بود که امید است از آن بهترین بهره را برای توسعه فعالیت‌های قرآن و عترت در استان ببریم. این تشنگی در میان اهالی این استان با استقبال از مسابقات قرآن مشهود است.

استقبال مردمی از مسابقات و نوید توسعه فعالیت های قرآنی در استان خراسان شمالیحجت‌الاسلام والمسلمین رحیم مهدوی‌پور، رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایکنا به بجنورد با ابراز خرسندی از استقبال خوب مردم از مسابقات قرآن گفت: این خطه کشور بسیار جای فعالیت برای توسعه برنامه‌های قرآنی دارد، چرا که در این زمینه تشنگی وجود دارد در نتیجه وقتی رویدادی در این سطح برپا می‌شود، قطعاً استقبال پرشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه قرآن غذای روح انسان است و حتی صوت آن بدون درک مفاهیمش اثر خود را در جان انسان می‌گذارد، گفت: استقبال مردم بجنورد را به راحتی می‌توان با استقبال دیگر شهرها در ادوار قبلی مسابقات مقایسه کرد. خراسان شمالی در استقبال از سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 1391 نیز جز استان‌های ویژه شناخته شد.

مهدوی‌پور که پیش از این مدیرکل اوقاف استان بوده است، درباره فعالیت‌های قرآنی استان تصریح کرد: به طور نمونه ما در سال‌های قبل در ایام فاطمیه، گروهی از قاریان، مداحان و سخنوران را در قالب تشکیل محافل انس با قرآن و عترت به شهرها و روستاهایی که از این مراسم‌ بی بهره بوده‌اند، اعزام کردیم. همچنان این ظرفیت، توان و خواسته در استان برای چنین برنامه‌هایی است، ولی مشکلات مالی در استان مانع اجرای فعالیت‌های گسترده می‌شود.

وی افزود: خراسان شمالی موقوفات قرآنی ندارد و بیشتر آنچه که کار قرآنی تاکنون در استان روی داده است به صورت خودجوش و مردمی است. اگر مسئولان موقوفات قرآنی را ثبت و ضبط کنند، نه تنها برای توسعه محافل بلکه مهم‌تر از آن برای تشکیل جلسات عمومی و تخصصی قرآن اساتید قرآن بهره‌مند خواهیم شد.

مهدوی‌پور در ادامه خواستار توجه به ارتقای توانمندی اساتید استان در قالب تشکیل دوره‌های آموزشی ویژه مربیان قرآن و دانشجویان شد و اظهار کرد: با تدبیر خوب اداره کل اوقاف استان، نزدیک به 100 محفل قرآنی در سطح استان در حال برگزاری است. در دانشکده علوم قرآنی نیز با حضور حامد علیزاده، قاری بین‌المللی و رستمی، قاری استانی محفل داشتیم. دانشجویان این دانشگاه نیز هر روز چه گروهی و چه همراه خانواده در محل مسابقات حضور می‌یابند.

وی در پایان درباره فعالیت دانشکده علوم قرآنی بجنورد گفت: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم که دفتر آن در قم مستقر است در سراسر کشور 18 دانشکده دارد. دانشکده بجنورد در حال حاضر 110 دانشجو دارد که اکثریت آن بانوان هستند و در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند. امسال برای اولین بار در مقطع کارشناسی ارشد، رشته مطالعات قرآنی نیز  جذب دانشجو داشتیم و از همه اقوام و مذاهب خراسان شمالی دانشجو داریم و در خدمت 25 استاد مدعو نیز هستیم.

مهدوی‌پور درخواست کرد تا در این روزهای پایانی مسابقات کشوری قرآن در بجنورد تمامی شبکه‌ها و رسانه‌های کشور نگاه ویژه‌ای به انعکاس این رویداد داشته باشند، چرا که اینجا نمایشی از اقوام ایران اسلامی است.

انتهای پیام
captcha