برپایی مسابقات سبب گسترش سبک زندگی قرآنی می‌شود
کد خبر: 4186661
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵

برپایی مسابقات سبب گسترش سبک زندگی قرآنی می‌شود

یکی از فعالان قرآنی خراسان‌شمالی گفت: برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم مایه خیر و برکت برای مردم منطقه بوده و در اصل سبب جریان‌سازی فرهنگی‌، ترویج و گسترش سبک زندگی قرآنی و معنوی می‌شود.

عباس کیفی، فعال قرآنی در خراسان شمالیعباس کیفی، یکی از فعالان قرآنی خراسان‌شمالی در گفت وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد: برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی استان و حضور گسترده مردم قرآن دوست نوعی تعظیم شعائر الهی است، زیرا مسابقات قرآن مظهر نور و هدایت معنوی افراد جامعه می شود.
 
وی گفت: هدف از برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور فعالان قرآنی استان‌های سراسر کشور ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه بوده و موجب افزایش سطح فرهنگی و اجتماعی جامعه شده و همچنین به جلسات و محافل قرآنی انگیزه می‌دهد.
 
کیفی ادامه داد: مسابقات قرآن کریم عرصه ظهور و پرورش استعدادهای پنهان شرکت کنندگان است و شناسایی و پرورش استعدادها یکی از اهداف مسابقات قرآنی می‌باشد و حضور شرکت کنندگان در رشته های مختلف این مسابقات در خودباوری و ایجاد معنویت تاثیرات بسیاری دارد. 
 
وی افزود: برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم از برکات انقلاب است و حرکت در مسیر قرآن، حرکت در مسیر تحول معنوی و دینی در جامعه است.
 
این کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی بیان کرد: هدف مسابقات سراسری قرآن کریم  استفاده از ظرفیت‌های قرآنی است و نقش موثری در گسترش فرهنگ قرآنی و ترویج آموزه های قرآنی دارد.
 
کیفی تاکید کرد: قاریان و حافظان قرآن بهترین اشاعه دهندگان کلام الهی هستند و مسئولیت خطیری در جامعه اسلامی دارند، اشاعه ارزش‌های انقلاب و اسلام، مسئولیت مهم فعالان قرآنی است.
 
وی تصریح کرد: بصیرت، راه مقابله با فتنه‌ها و شناخت حق علیه باطل است، کسی که از ولایت فقیه در تمام ابعاد تبعیت کند، دارای بصیرت است.
 
عضو جامعه قاریان قرآن گفت: برگزاری مسابقات قرآن بهترین فرصت برای خودسازی و تقویت بصیرت حسینی است و برای گسترش جریان آگاهی در جامعه بسیار موثر است.
 
وی خاطرنشان کرد: قاریان و حافظان قرآن کریم به عنوان پرچم داران عرصه ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی وظیفه سنگینی در هدایت جامعه به سوی کمال و سعادت برعهده دارند.
 
کیفی به شرکت کنندگان در مسابقات سراسری قرآن کریم توصیه کرد: حفظ ارزش‌های اسلامی در سایه ولایت محوری میسر می‌شود، باید بصیرت و ولایت مداری سرلوحه کار همه ما باشد، زیرا پیروی از ولایت فقیه اصلی ترین وصیت شهدای گرانقدر است.
انتهای پیام
captcha