جامعه قاریان و حافظان قرآن کریم خراسان‌شمالی بیانیه صادر کردند
کد خبر: 4186682
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۶
به مناسبت برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن

جامعه قاریان و حافظان قرآن کریم خراسان‌شمالی بیانیه صادر کردند

جامعه قاریان و حافظان قرآن کریم خراسان‌شمالی به‌ مناسبت برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن به میزبانی بجنورد، بیانیه صادر کردند.

بیانیه جامعه قاریان و حافظان قرآن کریم خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به‌ مناسبت برگزاری چهل و‌‌ ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران جامعه قاریان و حافظان قرآن کریم بیانیه صادر کردند.

متن این بیانیه به شرح ذیل است؛
 
سلام و درود برشیفتگان و مشتاقان کلام وحی، قرآن کریم و درود و هزاران آفرین بر شما حافظان، قاریان، مؤذنان، دعاخوانان و گروه‌های مختلف نغمات دینی، همخوانی و تواشیح که امروز در خراسان‌شمالی (باب الرضا، گنجینه معرفت‌ها وفرهنگ‌ها ) در کنار مسئولان محترم کشوری و استانی حضوری گرم بهم رسانیدید.
 
تحقق انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در سایه رهبری‌های داهیانه رهبر عظیم الشأن و امام بزرگوار با تأکید بر اسلام و قرآن بوده است که  فرمودند قرآن نسخه نجات دهنده بشر است.
 
تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از گذشت چهل و پنج سال که استکبار جهانی در قالبی یکپارچه بر علیه آن متحد شده است، با موفقیت‌های روز افزون انقلاب و در سایه قرآن کریم و شکست پی در پی توطئه‌های دشمنان ، پیام جدیدی را برای بشریت به ارمغان آورده است.
 
در این ایام و در زمان برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، خراسان‌شمالی خود را برای یک آزمون بزرگ از پیش آماده کرده بود، تا لوح زرین قرآن، این شگفتی آفرینش و معجزه حضرت خاتم الانبیاء (ص) را مزین به حماسه دیگری کند، که بیانگر همدلی، وفاق، وحدت و عزم راسخ به پا خاسته و خداجوی برای برگزاری این همایش بزرگ در این خطّه قرآن پرور از ایران اسلامی بود. 
 
بی‌تردید برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در رشته‌های مختلف در خراسان‌شمالی با حضور چشم گیر مردم غیورو شهید پرور در کنار اساتید محترم قرآنی و در طول مدت ده روز برگزاری آن، توانست این دیار معرفت‌ها و فرهنگ‌ها را بیشتر از گذشته منور به نور قرآن کند و به منصه ظهور رساند.
 
اینک جامعه بزرگ قرآنی  خراسان‌شمالی ، درپایان مراسم نورانی و معنوی مسابقات سراسری قرآن کریم با تقدیر و تشکر از توجه و عنایات ویژه ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر خاموشی، حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقای نوری نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان بجنورد،  دکتر حسین‌نژاد استاندار محترم خراسان‌شمالی، حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای آسوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی، جناب آقای دکتر صادقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مدیران دلسوز و قرآنی، با اعتقاد به اهمیت و نقش راسخ و بی بدیل قرآن کریم در زندگی انسان‌ها اعلام می‌دارد، تنها راه حل، عبور از همه بحران‌های موجود درزندگی بشر ، حضور قرآن در تمامی شئون زندگی به عنوان نسخه نجات دهنده بشر است.
 
قرآن نوری است که قلوب انسان‌ها را از حجاب‌های ظلمات می‌رهاند و باید مردم جهان و ایران اسلامی به این اقیانوس بیکران الهی پی ببرند.
 
قرآن، انسان را دعوت به تقوی ، اخلاق و خوبی‌ها می‌کند و کتاب اصلاح همه جوامع بشریت است که  باید بیش از این در زندگی ما جاری گردد.
 
توجه مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم شریف به قرآن هم یک ضرورت است؛ و هم یک استراتژی، و امروز انس به قرآن، و تلاوت آن را باید یک ارزش و نبودش را یک خلأ ، محسوب کرد.
 
جامعه قرآنی خراسان‌شمالی ، با تقدیر از تلاش‌های ستودنی و ارزنده تمامی دست اندرکاران امر برگزاری این مسابقات، به ویژه مسئولان محترم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور،نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم شهرستان بجنورد ، ائمه جمعه و جماعات ، استانداری خراسان‌شمالی، اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی، ، نهادهای نظامی و انتظامی، دستگاه‌های اجرایی ، صدا وسیما، مطبوعات و رسانه‌ها، و به ویژه کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی، که هریک به نوعی در زمینه برگزاری و انعکاس این همایش سراسر نور و معنویت اقدام نمودند، خواهان مشارکت و همکاری بیشتر و جدی‌تر مسئولان عالی رتبه کشوری و استانی در امر خداپسندانه قرآن در سراسر کشور عزیزمان، ایران اسلامی می‌باشیم.
 
در پایان، جامعه بزرگ قرآنی خراسان‌شمالی ضمن تجدید بیعت با امام راحل، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی ) ،ضمن بیعت با مردم مظلوم فلسطین و حمایت از حماسه طوفان الاقصی ، آمادگی خود را  برای تحقق همه جانبه آرمان‌های والای شهدای گرانقدر، امام عزیز و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و برای پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی و قرآن و اجرای منویات آن امام عظیم الشان اعلام می‌داریم.
انتهای پیام
captcha