پیشروی ایران در برگزاری مسابقات قرآن در میان کشورهای اسلامی + صوت
کد خبر: 4186717
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
احمد ابوالقاسمی مطرح کرد:

پیشروی ایران در برگزاری مسابقات قرآن در میان کشورهای اسلامی + صوت

داور بخش آوایی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با مثبت و مطلوب برگزار شده این دوره از مسابقات به میزبانی بجنورد، گفت: به جرئت می‌توانم بگویم که در کل جهان اسلام مسابقه‌ای در این حد از نظر جدیت و سختی در امر رقابت نداریم.

احمد ابوالقاتسمیاحمد ابوالقاسمی؛ عضو هیئت داوران بخش آوایی آقایان چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا با مطلوب ارزیابی کردن روند برگزاری این دوره از مسابقات گفت: ما سال‌هاست شاهد برگزاری مسابقات در یک سطح نسبتاً عالی اما بدون رشد هستیم چرا که دوستان متسابق به اوج قدرت تلاوت خودشان رسیده‌اند به شکلی که در این چند سال گذشته تلاوت‌های خوبی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: با این وجود استرس موجود در مسابقات ممکن است 30 درصد از توانمندی‌های آنها را از بین ببرد و ما شاهد بروز 70 درصد توانایی ایشان در جریان مسابقات باشیم که البته همین میزان هم نسبت به 20 سال پیش، بسیار متفاوت است اما نسبت به سال قبل برگزاری آن، تفاوت چندانی نکرده است؛ البته انتظاری هم نمی‌توان رفت چرا که یک قاری در طول یک سال نمی‌تواند با کسب پنج، 10 و یا بیشتر نمره بیشتر، سطح خود را ارتقا بخشد.

عضو هیئت داوران مسابقات سراسری قرآن کریم درباره سطح کیفی این دوره از مسابقات نیز گفت: سطح این دوره از مسابقات بسیار خوب بود و به جرئت می‌توانم بگویم که ما در کل جهان اسلام مسابقه‌ای در این حد از نظر جدیت و سختی در امر رقابت نداریم.

کد

 

ابوالقاسمی تصریح کرد: مسابقات حتی نسبت به سال قبل در خیلی از مسائل وضعیت بهتری پیدا کرده است؛ هم آئین‌نامه‌های داوری اصلاح شده و هم به تبع آن داوری‌ها نیز دقیق‌تر شده است. در این دوره شاهد بودیم که هیئت داوران از تعداد بیشتر و تنوع بسیار خوبی برخوردار بود و ما امسال از هر نقطه از کشور یک فرد را در ترکیب هیئت داوران داشتیم و علاوه بر آن نظارتی که در مورد داوری وجود داشت نیز از نکات مثبتی این دوره از مسابقات بود که می‌تواند الگوی مناسبی برای خیلی از کشورها باشد.

وی با ابزار خرسندی از اینکه ایران اسلامی از نظر برگزاری مسابقات قرآنی پیشرو در میان کشورهای اسلامی است، گفت: ما در این زمینه یعنی برگزاری مسابقات در این سطح در جهان حرفی برای گفتن داریم. استان خراسان شمالی و بجنورد میزبانی خوبی به عمل آورد؛ اقامت و سالن برای برگزاری مسابقات در حد مطلوبی بود و سازمان اوقاف از بهترین ابزارآلات نور و صدا و سیستم پوشش تصویری برای این دوره از مسابقات استفاده کرد هرچند ممکن است و انتظار می‌رود شرایط برگزاری بهتر از آن چیزی که اکنون شاهدش هستیم باشد اما از نزدیک شاهد بودم که خراسان شمالی با تمام قوا و امکانات در زمینه برگزاری این دوره از مسابقات، پای کار بود.

این کارشناس داوری در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش آوایی شاهد بروز پدیده خاصی بود یا خیر، گفت: سیدمحمد حسینی‌پور، تلاوتی خاص و ویژه در این دوره از مسابقات داشت که از سطح مسابقات خیلی بالاتر بود و البته دو سه سالی است که شاهد این روند رو به رشد در تلاوت‌های این قاری جوان کشورمان هستیم که برای او آرزوی توفیق بیشتری می‌کنم.

یادآور می‌شود، چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، بعد از ظهر امروز شنبه 18 آذرماه به کار خود پایان می‌دهد.

همچنین، خبرگزاری ایکنا در راستای تسهیل در امر اطلاع‌رسانی به مخاطبان قرآنی، اخبار، گزارش‌ها، مصاحبه با متسابقان و کارشناسان قرآنی در پرونده‌ای مستقل به اخبار این رویداد بزرگ قرآنی پرداخته است.

انتهای پیام
captcha