فاصله زمانی بین برپایی مسابقات مرحله کشوری و استانی افزایش یابد
کد خبر: 4186722
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳

فاصله زمانی بین برپایی مسابقات مرحله کشوری و استانی افزایش یابد

‌‌داور بخش تجوید، چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش بانوان گفت: با توجه به فاصله زمانی کوتاه بین مسابقات استانی و کشوری متسابقین برای رفع اشکال زمان کمتری دارند، بنابراین زمان برپایی این دو مرحله باید افزایش یابد.

فاصله زمانی بین برپایی مسابقات مرحله کشوری و استانی افزایش یابدزهره صالحی، داور بخش تجوید چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش بانوان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد: فاصله بین برپایی مسابقات در مرحله استانی و کشوری کوتاه است به طوری که کمتر از یک ماه گذشته متسابقین در مرحله استانی شرکت کرده بودند.
 
وی ادامه داد: اگر فاصله این دو رویداد مهم بیشتر شود متسابقین می‌توانند در یک دوره آموزشی کوتاه نسبت به رفع اشکال و بررسی نکات تخصصی در رشته خود اقدام کنند.
 
صالحی افزود: به همین لحاظ به نظر می‌رسد متسابقین نسبت به مرحله استانی از آمادگی کمتری برخوردار بودند که این مهم سبب پایین آمدن راندمان آنان در مرحله کشوری شده بود.
 
وی یادآور شد: البته افراد در مرحله استانی خیلی راحت‌تر به تلاوت و اجرای برنامه خود می‌پردازند زیرا در مرحله کشوری به لحاظ اجرا در جمع و وجود جو خاصی در سالن، ناخود آگاه متسابقین دچار استرس می‌شوند.
 
صالحی با بیان اینکه نظم بسیار عالی در مسابقات حاکم بود،افزود: استقبال، محل اسکان، رفت و آمد و اجراها همه موارد در بخش داوران از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار بود.
 
این داور مسابقات قرآن با بیان اینکه شهر بجنورد در خراسان‌شمالی بسیار زیبا بود و به واسطه برپایی این رویداد زمینه آشنایی با آداب و رسوم این منطقه نیز برای داوران و متسابقین ایجاد شد، افزود: امیدواریم برپایی این مسابقات در خراسان‌شمالی سبب توسعه بیش از پیش فرهنگ قرآنی در این استان زیبا شود.
انتهای پیام
captcha