برپایی مسابقات در ترغیب جوانان برای آشنایی با فرهنگ قرآنی تاثیرگذار است
کد خبر: 4186737
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

برپایی مسابقات در ترغیب جوانان برای آشنایی با فرهنگ قرآنی تاثیرگذار است

داور بخش وقف و ابتدای چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش بانوان گفت: برپایی این مسابقات در استان‌های مختلف به منظور ایجاد زمینه‌های توسعه فرهنگ قرآنی و ترغیب جوانان برای آشنایی با این مهم بسیار تاثیرگذار است.

برپایی مسابقات در ترغیب جوانان برای آشنایی با فرهنگ قرآنی تاثیرگذار استمریم خطیب، داور بخش وقف و ابتدا، چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد: برپایی این مسابقات در استان‌های مختلف به منظور ایجاد زمینه‌های توسعه فرهنگ قرآنی و ترغیب جوان برای آشنایی با این مهم بسیار تاثیرگذار است و امیدواریم برگزاری این رویداد در خراسان‌شمالی در ارتقای شاخص‌های قرآنی این منطقه موثر باشد.
وی ادامه داد: خوشبختانه خراسان‌شمالی از نظر جغرافیایی و شرایط فرهنگی دارای موقعیت مناسبی است و می‌توان گفت واقعاً انتخاب خوبی برای برپایی این دوره از مسابقات بود.
خطیب با اشاره به اینکه این مسابقات هر سال نسبت به سال قبل‌ با اهمیت و شکوه بسیار خوبی برگزار می‌شود، افزود: این مهم بستری بوده تا افراد تازه کار با سطح این مسابقات آشنا شده و تجربه کسب کنند.
وی یادآور شد: حضور جوانان برای اولین بار در این مسابقات سبب می‌شود تا آنان به لحاظ فکری، علمی و عملی با دیگر متسابقین که تجربه چندین حضور را دارند تعامل گسترده‌ای داشته باشند.
خطیب خاطرنشان کرد: حضور متسابقین در چندین نوبت از این مسابقات سبب می‌شود تا آنان مسائل مختلف موجود در رشته خود را با مشورت از داوران و دیگر متسابقین ارتقا دهند.
وی تصریح کرد: در نهایت امیدواریم حاصل حضور متسابقین در این مسابقات تقوا، بندگی، اخلاص و توجه به معارف قرآن و پیاده‌سازی این مهم در لحظه لحظه زندگی آنان شود.
انتهای پیام
captcha